G60Turbo Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Turboed1 Ikke det jeg har hørt...til nød brenner den nesten like raskt som vanlig suppe. Shell's racingbensin ga Ferrari problemer i F1 for en stund siden...fordi den brant for sakte...sa de ihvertfall. :) Det er riktignok et extremt tilfelle,men har hørt det samme fra dragracingfolk jeg kjenner også.. Bensin med høyere bankefasthet (oktan) gir mulighet for tidligere tenningstidspunkt og høyere trykk under forbrenning, noe som resulterer i en kraftigere og mer kontrollert detonasjon i forbrenningskammeret. Dette resulterer gansk enkelt i høyere effekt. Å si noe annet er å snakke i mot de fysiske lover, noe som ikke er lurt da fysikk ikke er enkelt å forandre på...... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by Mr.X Kan dem ikke bare kjøre på 92oktan da???? eller dra til rusland der har dem jo 87oktan..;) :op Litt dårlig detonasjonsgrense med den bensina,kanskje:rolleyes: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by G60Turbo Bensin med høyere bankefasthet (oktan) gir mulighet for tidligere tenningstidspunkt og høyere trykk under forbrenning, noe som resulterer i en kraftigere og mer kontrollert detonasjon i forbrenningskammeret. Dette resulterer gansk enkelt i høyere effekt. Å si noe annet er å snakke i mot de fysiske lover, noe som ikke er lurt da fysikk ikke er enkelt å forandre på...... jeg vet da det...jeg snakker om i et tenkt tilfelle hvis man allerede har den maksimale tenninga som går. Kan du ikke øke tenning eller komp noe mer enn det som allerede er der,og motoren går på si 104 oktan,gir den faktisk lavere effekt med 140oktan...fordi den økte bankefastheten ikke gavner noe,og senker forbrenningshastigheten...ergo blir ikke makstrykket i sylinderen økt. Tror du ikke det,bygg deg en motor og prøv.... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.