fluid Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by zibbit hehe. er det 98 jeg skal fortsette å bruke da eller går den bedre med 95. jeg har injection på ohc´n hihi prøv 95 oktan davel. får du tenningsbank så bruker du ikke 95 flere ganger ? er vel ikke vanskeligere enn det ? Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by zibbit hehe. er det 98 jeg skal fortsette å bruke da eller går den bedre med 95. jeg har injection på ohc´n hihi Hvis det er en standard 2.0 IS-motor sier Ford at den skal kunne gå på 95-oktan...men får du ettertenning (at den fortsetter å gå etter at du har skrudd av tenninga) og tenninga di er riktig justert,da bruker du 98 blyfri...IS-motorene behøver ikke blybensin...det er ordentlige ventilseter i de toppene. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by eirikoo doh Vi er enige! Jeg leste ikke nøye og trodde det var den gamle diskusjonen om å fylle 98 på en bil som egentlig går på 95. ;) Skjønte det måtte være en misforståelse der ja :) Men effekten av 98 på en 95 bil er da virkelig kun psykisk......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by Robert Skjønte det måtte være en misforståelse der ja :) Men effekten av 98 på en 95 bil er da virkelig kun psykisk......... Om det strides de lærde.. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by eirikoo Om det strides de lærde.. :) Hmmmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 jeg kjører selv sierra. (som du ser i avatar 2.8i v6) den har alltid rasla og gått på 95.. den maler som en kattunge hver gang den ser vi nærmer oss satsjon, 95 likern.. men om vi nærmer oss shell og v-power da blir glad da.. julaften par ganger i mnd Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by bing jeg kjører selv sierra. (som du ser i avatar 2.8i v6) den har alltid rasla og gått på 95.. den maler som en kattunge hver gang den ser vi nærmer oss satsjon, 95 likern.. men om vi nærmer oss shell og v-power da blir glad da.. julaften par ganger i mnd Shell v-pover er vel mest beregner for og fjerne sot og dritt fra daukjørte motorer så det ar nok liten hensikt og fylle så alfor ofte.. Kan jo kjøre på 95oktan vi man bare stiller ned tenningen litt, laver oktan =mindre effekt men man kan kansje klare og spare en tier på det.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffe Skrevet Oktober 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 jepp. Siter BMW 520 E28 (med E30 325 motor) -85 Ford Escort 1.6 clx -96 BMW 518i E28 -85 Ford Escort MK5 1.4i -91 Ford Sierra 2.0li (RS) -85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy405GTX Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 jaja brukte 95 oktan på gamle vraket mitt, det var en 2l sierra 83 mod. hadde jeg god råa ble d 98 oktan....... Siter go fast go strong ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Mr.X Kan jo kjøre på 95oktan vi man bare stiller ned tenningen litt, laver oktan =mindre effekt men man kan kansje klare og spare en tier på det.. Den laveste oktanen du kan ha uten selvantenning gir faktisk mest pulver....brenner lettere. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Turboed1 Den laveste oktanen du kan ha uten selvantenning gir faktisk mest pulver....brenner lettere. :) Kan du forklare den litt nærmere?? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Mr.X Kan du forklare den litt nærmere?? Høy oktan gir ikke effekt...den er vanskeligere å brenne (brenner saktere) fordi den ikke skal selvantenne når man har høy komp.Men det som gir mest effekt er det som brenner raskest....ergo så lav oktan som mulig uten selvantenning. Derfor en 95-bil går "mykere" på 98...fordi forbrenninga er ikke så "hard"... Å blande 98-oktan med aceton gir mer hester enn racingbensin...fordi aceton brenner like raskt som vanlig bensin. Men har oktantall på 171 eller noe,så det detonerer ikke...men det smelter drivstoffslangene dine...:D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Turboed1 Høy oktan gir ikke effekt...den er vanskeligere å brenne (brenner saktere) fordi den ikke skal selvantenne når man har høy komp.Men det som gir mest effekt er det som brenner raskest....ergo så lav oktan som mulig uten selvantenning. Derfor en 95-bil går "mykere" på 98...fordi forbrenninga er ikke så "hard"... Å blande 98-oktan med aceton gir mer hester enn racingbensin...fordi aceton brenner like raskt som vanlig bensin. Men har oktantall på 171 eller noe,så det detonerer ikke...men det smelter drivstoffslangene dine...:D Høyere oktan kan du ha mere fortennin og dermed mere effekt av mororen, høy oktan er ikke lettantenelig men frobrener raskere når den er anntent mener jeg.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Mr.X Høyere oktan kan du ha mere fortennin og dermed mere effekt av mororen, høy oktan er ikke lettantenelig men frobrener raskere når den er anntent mener jeg.. Ikke det jeg har hørt...til nød brenner den nesten like raskt som vanlig suppe. Shell's racingbensin ga Ferrari problemer i F1 for en stund siden...fordi den brant for sakte...sa de ihvertfall. :) Det er riktignok et extremt tilfelle,men har hørt det samme fra dragracingfolk jeg kjenner også.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Turboed1 Ikke det jeg har hørt...til nød brenner den nesten like raskt som vanlig suppe. Shell's racingbensin ga Ferrari problemer i F1 for en stund siden...fordi den brant for sakte...sa de ihvertfall. :) Det er riktignok et extremt tilfelle,men har hørt det samme fra dragracingfolk jeg kjenner også.. Kan dem ikke bare kjøre på 92oktan da???? eller dra til rusland der har dem jo 87oktan..;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.