Gå til innhold

ABS lampa lyser

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

I dag begynnte abs lampa å lyse når jeg kjørte.... stoppet motoren og startet opp igjen og da sloknet lampa. Kjørte så et stykke og stoppet med motoren på tomgang og kjørte videre igjen og da tente lampa på nytt. Slik holdt det på, den sloknet vær gang jeg startet motoren på nytt.

Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte også på volvo verksted her om dagen... Jeg har en slik lampe som kommer og går når den vil... De sa at hvis det var en 94 mod, så kunne det være noe med ledningsnettet fra "abs-sentralen" til sensorene... hadde vært no plunder der...

 

Er en 94 mod. men da er det vel håpløst å finne den feilen så da for jeg vel bare la den lampen leve sitt eget liv. ABS'n fungerer vel selv om den lyser håper jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter du har startet bilen og begynt å kjøre, gjør ABSen en selvtest når du når ca 30 km/t. Du hører en liten "skrapelyd" akkurat når dette skjer. Regner med det er da lampen begynner å lyse? Uansett mest sannsynlig feil på en av ABS-følerne. Lurer på om du kan lese av feilkoder på bremsesystemet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan lese av feilkoder på bremsesystemet ja. Har vært kampanje på å klippe å lodde no ledninger som sitter udner sikringsboksen, dette er jo en stund siden nå. Et tips kan være å sette strøm rett på ABS-pumpa, for og se om den går. Selv ente jeg med å skifte styreenhet til 4000.

* Subaru Impreza WRX STI

-Volvo 240 Turbo prosjekt

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

-Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har den fungert perfekt i 14 dager...... Kan det bare ha vært fugtighet som laget problemene tro? Var regnvær når lampa kødda.

Begynner den å lyse igjen nå så klipper jeg av ledningen til lampa...hehe

 

Ta en tur på volvo om problemet øker.

Feilsøk og se hva slags koder du får.

Har vært borti dette selv og byttet sensorer ledningsnett som man får kjøpt ferdig.

Kodene gikk av og på og feilen var til slutt i Abs "hjernen".

Men feilsøking først kan lønne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok få sjekket opp i det, for nå i helgen dukket problemet opp igjen. Lampa begynnte å lyse etter at jeg hadde stått noen minutter på tomgang, jeg sjekket da om ABS'n virket og det gjorde den ikke. Stanset motoren og startet igjen med en gang og da sloknet lampen, jeg tok da og prøvde ABS'n igjen og da var alt i orden???

Forbanna dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår