turbokungen Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Noen som veit hvor stor turbo man kan få plass til med et 940 grenrør i 240tic? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 t3/t4 går vel, spørs jo på utførelsa og plassering av wastegate osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokungen Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 hvorfor skal du ha så stor turbo egentlig? er ikke utv fysis størelse som teller, snurra skal liksom matche motoren også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Kan kapre tråden litt jeg, har planer om ny og større turbo på min 230ft. Hvilken turbo burde jeg kjøpe? Burde helst passe bolt on uten noe særlig mods. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 940 røret må vel planes for at en "vanlig" turbo skal passe, er det ikke sånne riller på flensen der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Kan kapre tråden litt jeg, har planer om ny og større turbo på min 230ft. Hvilken turbo burde jeg kjøpe? Burde helst passe bolt on uten noe særlig mods. 18T eller 19T :D Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Kan kapre tråden litt jeg, har planer om ny og større turbo på min 230ft. Hvilken turbo burde jeg kjøpe? Burde helst passe bolt on uten noe særlig mods. 16T, 18T eller 19T... til 250HK passer 16T best, over dette er det 18T og 19T som gjelder... der 19T er å foretrekke framfor 18T, da det er en nyere og mer moderne turbo med raskere spoolup enn 18T... samt prisen er og noe annerledes...logisk nok. det er dog ikke "vips" så er turboen på plass... Du slipper riktig nok å plane grenrøret, ettersom TD04HL-eksoshuset er utvendig helt likt, og flensen mot grenrøret er lik. Orginalt sitter jo disse turboene på volvo 850, S60, V70,etz... dvs, wastegate-klokka trenger nytt feste, som må moddes for å få det til å passe(lages selv), samt du må snu kompressorhuset(Fjerne en styretapp) og borre opp 2 av hullene på flensen mot grenrøret. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Noen som veit hvor stor turbo man kan få plass til med et 940 grenrør i 240tic? har god plass til en turbonetics E-50 med ar.82 eksoshus Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokungen Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 har god plass til en turbonetics E-50 med ar.82 eksoshus har du no bilde av åssen det ser ut nedi ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokungen Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 hvorfor skal du ha så stor turbo egentlig? er ikke utv fysis størelse som teller, snurra skal liksom matche motoren også Åssen veit du hvordan motor jeg bygger ? må vite hva jeg får plass til før jeg gidder å lage et gren rør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Åssen veit du hvordan motor jeg bygger ?må vite hva jeg får plass til før jeg gidder å lage et gren rør. Det B230FT mener er vel at det er dumt å sette en Garret GT45-snurre på en motor som yter 250hester....elendig spoolup, og når det endelig spooler opp, er du kanskje på turtallsperra allerede. Altså; Man dimensjonerer turbo'n etter motoren....ikke omvendt;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 har du no bilde av åssen det ser ut nedi ? kan fikse bilder i mårra... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokungen Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 det hadde vært gull Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 940 røret må vel planes for at en "vanlig" turbo skal passe, er det ikke sånne riller på flensen der? Du har trapestetning ja. Planing av rør og pakning er jo dritt. Ingenting som er så bra som flens, og du får som regel bestillt det når du velger turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.