Gå til innhold

Forslag til to-seters arbeidsbil?

Ranger emnet


B.T.i

Anbefalte innlegg

Hmm, Caddy, Combo, Kangoo har vel noget i den prisklassen?

 

Joda, disse er vurdert, men hvordan er kvaliteten her:)..?

Sistnevnte kan en finne ganske billig som X-Postbil, men er usikker på om det er lurt å satse på noe som andre har brumlet istykker..

 

Noen som har konkrete erfaringer med enkelte modeller?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kangoo, Partner og alle andre navn på den samme bilen anbefales IKKE! Har en partner som arbeidsbil (leaseplan heldigvis) og den har havarert 2 ganger før den nådde 50k!

I tillegg skrangler det og smeller i "alt" når du kjører, samt alt for mye vindstøy.

 

For å sette pungtum så har onkelen min en kangoo som arbeidsbil, og den har de måttet skifte motor på 4 (!) ganger!

Nå er jo dette selvfølgelig garantiarbeid, men det øker jo ikke akkurat inntrykket =p

 

Håper dette hjelper litt iallefall:)

 

Edit:

Må også ta med en kollega som har en partner med deres fremragende 4hjulstrkk system; Dangel (ja dangel!) som fungerte som en utmerket 4hjulssperre i fart. Dette på litt over 52k og skyltes totalhavari av fordelingskassen. :doh

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt personlige valg måtte vært Caddy. Forrige jobben lot ansatte disponere bilene ved flytting eller andre praktiske gjøremål, og det var en bil som stort sett alltid passet til sitt bruk.

 

Dessuten gruet jeg meg aldri til å kjøre den. Er en grei egenskap i en arbeidsbil :)

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår