Villstyring Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 (endret) Håper noen har noen råd, for jeg begynner å bli temmelig frustrert her.. Altså, dette gjelder en Mercedes 230E, 1985 modell. Den har stått stille uten å bli brukt i 5 år av den forrige eieren, så derfor har vi fiksa en del deler fra bilopphuggeri for å være på den sikre siden.. Følgende er både testet og/eller byttet: (sorry om det er uforståelige/snåle navn på deler :P) * tomgangsstabilisator * tenningsmodul * tennpluggkabler * bensintrykkregulator * coil * tennplugger * overspenningsvern * datahjerne * dynamo Problemet er at bilen starter og går grisepent i ganske nøyaktig 10 minutter (og da startet den pent!) for så å ''dø'' helt. Ved neste forsøk nekter den plent å starte, null gnist på tennplugger. Leste om folk med samma problemer, men de fleste der skyldte på overspenningsvern eller datahjerne og det stemmer ikke her, desverre.. Noen som har erfaring med detta? :S Har gjort ganske mye med den bilen nå.. Har også sjekka og målt alle ledningene og bytta alle sikringer. Er jo også relativt usikkert å bruke deler fra høggern.. Man vet jo ikke om man bytter ut en defekt del med en annen defekt del :S På forhånd tusen, tusen takk for svar! :) Endret Mars 26, 2009 av Villstyring Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Vel.. jeg har mistenkt bensinpumpa, og fikk nettopp et hett tips fra en gammel bilmekaniker. Han sa at det kunne være bensinpumpa som hadde for lavt trykk. Lavt trykk ble oppfattet som bensinlekkasje av elektronikken og derfor kuttes tenningen for å hindre brann v/ulykke eller noe sånt. Da byttes bensinpumpa i løpet av helgen.. Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 ville heller målt bensintrykket istedenfor å bare byttet pumpa.. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 har allerede bensinpumpa i hus og ikke bensintrykkmåler^^ derfor gjøres det på den snåle måten.. Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Er det hallgiver på denne motoren? Sjekk den isåfall! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Ja, det er det, og den er sjekka og i orden. Men tusen takk for forslaget :) Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Vel.. jeg har mistenkt bensinpumpa, og fikk nettopp et hett tips fra en gammel bilmekaniker.Han sa at det kunne være bensinpumpa som hadde for lavt trykk. Lavt trykk ble oppfattet som bensinlekkasje av elektronikken og derfor kuttes tenningen for å hindre brann v/ulykke eller noe sånt. Da byttes bensinpumpa i løpet av helgen.. Det er ikke sikkert det nytter å bytte bensinpumpa hvis trykket er for lavt, det er bensintrykksregulatoren som bestemmer trykket. Det er fort gjort å koble til et manometer til et t-stykke på bensinslangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Det er ikke sikkert det nytter å bytte bensinpumpa hvis trykket er for lavt, det er bensintrykksregulatoren som bestemmer trykket. Det er fort gjort å koble til et manometer til et t-stykke på bensinslangen. Jaja, ingen forskjell ved bytting av bensinpumpe heller:( Er ingen bensinslange, bare metallrør.. edit: Bensintrykkregulatoren er også bytta! :( Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 Stemmer det at tenninga blir kuttet når bensintrykket faller? en gammel bilmekaniker vi snakket med sa det, men jeg vil gjerne høre flere synspunkter.. Lagde forresten et hjemmelaget manometer som viste lavt bensintrykk.. (riktignok må vi ta dette med en klype salt..) Og siden vi ikke finner noen feil med ledninger eller deler, har vi en mistanke om at datahjernen kanskje ikke er helt ok.. blir gæern av detta jeg..:S Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Ingen flere forslag!? :( Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetRacer1991 Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Spør på Mercefreaken - for Mercedes-Benz entusiaster :) Siter Crime is Not my Style! - Opel Vectra A 1991. Vectra A 2000 fangere ønskes kjøpt, ta kontakt. x Mercedes 230E W124 X Bmw E30 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekker`n Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Har du prøvd og bytte pumperele? koster en tusing nytt.. Svart kloss som ser ut som en halv styreenhet og sitter til høyre i motorommet. Inni der kan det skje mye rart. bytta ofte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Spør på Mercefreaken - for Mercedes-Benz entusiaster :) Takk, takk! will do =] Mæsja skal jo på diagnosetest 25 juni også, håper på noe fornuftig svar derfra. Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Har du prøvd og bytte pumperele? koster en tusing nytt.. Svart kloss som ser ut som en halv styreenhet og sitter til høyre i motorommet. Inni der kan det skje mye rart. bytta ofte. har fått tak i et fra høgger'n og bytta, ingen virkning, kan selvfølgelig hende at vi har hatt to defekte relèer, men.. =/ Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Se på rellet om hva som er styrestrøm inn og ut. Når du setter pluss og minus på disse beinene skal du kunne høre et klikk i relleet. Da er det koplet inn. Mål så om du har noe motstand gjennom de nå sammenkoplete beina. Men vis du ikke har noen spenning i det heletatt, har de sett om det er noe strøm inn til tenningsmodulen. Vet ikke om du har noe fordelingslokk på denne jeg, siden du har tenningsmodul, men vis du har det, har du sett etter om kansje rotoren har røket sundt? Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.