glennare Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 morro med mye hester, men bruk vett og kjør forsiktig gutt! ;) kjipt når slikt skjer : Fvn.no: Ni personer til sykehus etter ulykke jeg kjører ikke fortere enn jeg føler, bare latterlig og gi på for og tøffe seg forandre Siter Bruksbil: Ford Sierra! Prosjektbil: Audi Coupe GT! http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Som sagt tidligere i tråden; Kjøp en bil med turbomotor om du skal ha effekt/penger i bra forhold. Mercedes 280SE er ikke noe "racer".. Samme gjelder forøvrig bmw 7 serien, m.m., det er veldig tunge biler (280se mener jeg veier ca 1.7 tonn!). Da hjelper det lite med 200 daffe hk, når en bil på ca 1.2-1.3 tonn og ca 150+ hk akser bedre, bruker mindre bensin og henger bedre på veien. Jeg ville kjøpt en litt kollisjonssikker bil, en som var mekanisk bra (tåler litt herjing) og hadde da en turbomotor som tåler litt trim.. Volvo 740 turbo, påpekt tidligere i tråden kan du lett få ut ca 220hk av.. Noe videre trim på b230et er egentlig ikke noe vits å tenke på, da bør man ha en litt nyere b230ft motor.. Men det er jo ingen problem å hive nedi om du får mersmak. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2226-q Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 AutoDB.no 200 hk, kan lett trimmes til 270hk på hjula Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 AutoDB.no 200 hk, kan lett trimmes til 270hk på hjula Ville vært skeptisk til den der.. Sedanen starter ikke, mest sannsynlig bensinpumpen, har gnist! Slakk i styresnekke, ellers så er bilen mye påkostet lakk osv. Bilen er ikke original legacy turbo men alt er flyttet over fra original turbo! Mitt inntrykk: 1) Bilen ser rimelig harry ut, sotede lys og diverse andre detaljer 2) Bilen er ikke original turbobil, altså regner jeg ikke med motoren er godkjent i bilen Mitt inntrykk er altså at dette er et typisk prosjekt av en som ikke kan helt hva han driver med, han bytter motor og får ikke start. Så legger han bilen ut for salg. Om det bare var bensinpumpen, så hadde han vel bare byttet denne før han solgte den? Jeg gjetter det muligens er noe som ikke er koblet opp, evnt noe som er koblet feil på elektronikken. Videre, anbefaler jeg IKKE å kjøpe en bil som ikke har godkjent motor.. Gjett hva som skjer om her en 18 åring kjøper en "ulovlig ombygget" bil og kræsjer inn i en polo, mens han drifter rundt en sving? Jo, han får regress!! Mao. kan han bli gjeldsslave for livet, bare for litt morro. Tipset mitt er altså: Hold deg til lovlige biler, det er ikke nødvendigvis dyrere enn de ulovlig ombygde, når du kjøper brukt-bil. Ikke kjøp noe som ikke fungerer, med mindre du selv VET hva som er gale.. Om du vil ha en bil der selger påstår det er en filleting som er gale, så sier du: "ok, jeg kan kjøpe den.. Men da må du fikse den først". Er litt kjipt å kjøpe en bil for 25k, så går det flere tusen i styresnekken og bruker gjerne 3000kr på ny bensinpumpe, relè+++ og fremdeles ingen start.. Just my 50 øre Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2226-q Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 var vist som et eksempel... Turbo Legacy i god stand får du for 50.000 og oppover. Men litt styggere utgaver som den der med litt småfiks kan man få billigere. JA, jeg vet det var et dårlig eksempel Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 tør jeg foreslå ford sierra 2.9i ?? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Er det førstebil du er på utkikk etter vil jeg ta på meg rollen som "ansvarlig forumbruker" og påpeke at du bør kjøre en stund med en litt halvslapp bil før du hiver deg rett på en bil med 200 hk (eller 150 for den saks skyld) med fersk lapp. Enig her! :) Man beherkser kanskje det kjøretekniske når man har fått lappen, men man har egentlig ikke peiling på å kjøre bil i trafikken. Har hatt lappen i 1,5 år nå, men jeg lærer nye ting hver eneste dag! :P Man blir aldri utlært i trafikken. Dessuten så har mange gutter som jenter for vane å bulke opp bilen sin i den første tiden med lappen, så jeg ville ikke kjøpt en rålekker sportsbil som førstebil. Lykke til uansett hva du velger. :mat Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennare Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Ville vært skeptisk til den der.. Mitt inntrykk: 1) Bilen ser rimelig harry ut, sotede lys og diverse andre detaljer 2) Bilen er ikke original turbobil, altså regner jeg ikke med motoren er godkjent i bilen Mitt inntrykk er altså at dette er et typisk prosjekt av en som ikke kan helt hva han driver med, han bytter motor og får ikke start. Så legger han bilen ut for salg. Om det bare var bensinpumpen, så hadde han vel bare byttet denne før han solgte den? Jeg gjetter det muligens er noe som ikke er koblet opp, evnt noe som er koblet feil på elektronikken. Videre, anbefaler jeg IKKE å kjøpe en bil som ikke har godkjent motor.. Gjett hva som skjer om her en 18 åring kjøper en "ulovlig ombygget" bil og kræsjer inn i en polo, mens han drifter rundt en sving? Jo, han får regress!! Mao. kan han bli gjeldsslave for livet, bare for litt morro. Tipset mitt er altså: Hold deg til lovlige biler, det er ikke nødvendigvis dyrere enn de ulovlig ombygde, når du kjøper brukt-bil. Ikke kjøp noe som ikke fungerer, med mindre du selv VET hva som er gale.. Om du vil ha en bil der selger påstår det er en filleting som er gale, så sier du: "ok, jeg kan kjøpe den.. Men da må du fikse den først". Er litt kjipt å kjøpe en bil for 25k, så går det flere tusen i styresnekken og bruker gjerne 3000kr på ny bensinpumpe, relè+++ og fremdeles ingen start.. Just my 50 øre Hjertelig takk! Siter Bruksbil: Ford Sierra! Prosjektbil: Audi Coupe GT! http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennare Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Enig her! :) Man beherkser kanskje det kjøretekniske når man har fått lappen, men man har egentlig ikke peiling på å kjøre bil i trafikken. Har hatt lappen i 1,5 år nå, men jeg lærer nye ting hver eneste dag! :P Man blir aldri utlært i trafikken. Dessuten så har mange gutter som jenter for vane å bulke opp bilen sin i den første tiden med lappen, så jeg ville ikke kjøpt en rålekker sportsbil som førstebil. Lykke til uansett hva du velger. :mat er jo enig med dere, man tror jo selv at man er verdensmester når man har klart lappen, men jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg ikke kommer til og kjøre fort der det ikke passer seg, er jo også veldig kjipt om man skulle kjæsje eller miste lappen. men tilbake til topic da! Siter Bruksbil: Ford Sierra! Prosjektbil: Audi Coupe GT! http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 eventuelt golf 2 G60 eller Gti 16v..for fort rundt 150++ hk der.. Da må du isåfall fyre opp et skikkelig defektanlegg, for G60'n har 160hk originalt :) Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 jeg krasja og ødela bilen en god del pga uerfarenhet på onsdag. men har kjørt litt bilen siden, og er en mer oppvakt sjåfør nå, etter lærepengen. kosta uheldigvis nok for en skoleungdom uansett. sorry OT. hvis du ikke er for opptatt av utseende på bilen, ville jeg kjøpt en ascona b. lå en ute på autodb for en tid siden. med 250 gamp. skabbete og jævlig. "ulv i fåreklær" stod det på streameren i frontruta. se om du finner denne du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Ifølge litt usikre kilder på stcn skal denne ha nærmere 350 hk.. 29 000 står den til, regn med å skru, men den går sikkert no skamjævli:) AutoDB.no - Bil - Alle annonserer gratis! Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2226-q Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Fortsatt biler med "småfiks": Fiat croma turbo, gode trim-muligheter AutoDB.no Rover 620ti med gåen toppakning:AutoDB.no Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennare Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Ifølge litt usikre kilder på stcn skal denne ha nærmere 350 hk.. 29 000 står den til, regn med å skru, men den går sikkert no skamjævli:)AutoDB.no - Bil - Alle annonserer gratis! Er Saab 900 Turbo 16V en bil med mye skruing eller er det ikke noe mer skruing enn med en volvo tic?? Siter Bruksbil: Ford Sierra! Prosjektbil: Audi Coupe GT! http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Er Saab 900 Turbo 16V en bil med mye skruing eller er det ikke noe mer skruing enn med en volvo tic?? Jeg har hatt en 900 t16 i fire år ca, og eneste skruing jeg gjorde på den var å justere turbotrykk, sette på 3" eksos fra turbo og ut, nytt luftfilter, satte på senkesett, etpar nye foringer, hellakkerte bilen (pga ripete og stygg lakk), og satte på nye felger. En helt original 900 T16 er det minimalt med skruing på. mange av de som selges nå har jo gått over 300 000 km:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.