Gå til innhold

Zel's Audi Rs2

Ranger emnet


zel

Anbefalte innlegg

Hyggelig at så mange av dere likte de gamle felgene bedre da :-)

De er vel noe vassere ja, men jeg må nok meddele at de ikke har rett til å leve mer. De er ovale i ALLE erttninger og har vært på 2 stk RS2'er før min.

 

Den første de satt på ble de med på en total vraking av bilen og den andre de satt på ble de byttet mot noen 19" Radius felger. De har blit rettet flere ganger. noe som førte til at de veldig fort ble dårlige igjen. Så når jeg da fant en felg pakke med dekk som kostet det samme som nye dekk(noe jeg måtte ha alikevel) var egentlig valget enkelt!

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for tipset :-) Passet den rett inn eller måtte du modifisere litt?

Som Dummi87 sa, passet rett på. (Hvis man ser bort ifra skeiv frontbjelke og en frontplate som har sett bedre dager.) Eneste forskjellen er at originalradiatoren er svart, mens den nye er alufarget. Vet ikke om det går an å bestille svart, men kan selvfølgelig lakkes hvis dette ikke påvirker kjøleevnen nevneverdig.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter festet i bunnen + på siden mot venstre skjerm...

Husk å kople av temp sensor i bunn før du løfter den ut.

Det som er dritt, er at du må ha ut AC radiatoren samtidig, så du må fylle klima-anlegget på nytt...

 

NB!!

Om du har problemer med at den elektriske vifta ikke starter når motoren er veldig varm (Når du har parkert og skrudd av tenninga), eller problemer med kjølevanns-temperaturen i dashbordet, bør du bytte Multifunksjonsgiveren og after-run sensoren som sitter i motorblokka.

 

Disse er et hælvette å komme til når radiatoren sitter der, så har du problemer med de, så bytt de samtidig!! :thumb

 

Lykke til med skruinga..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Dummi87 sa, passet rett på. (Hvis man ser bort ifra skeiv frontbjelke og en frontplate som har sett bedre dager.) Eneste forskjellen er at originalradiatoren er svart, mens den nye er alufarget. Vet ikke om det går an å bestille svart, men kan selvfølgelig lakkes hvis dette ikke påvirker kjøleevnen nevneverdig.

 

De svarte er best, for de er laget 100% i metall.

De blanke har kunststoff på topp og bunn, samme som originalt, og problemet med de er at de sprekker rundt lufteskruen hvis denne skrus for hardt til, eller at radiatoren er gammel og kunststoffet blir sprøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter festet i bunnen + på siden mot venstre skjerm...

Husk å kople av temp sensor i bunn før du løfter den ut.

Det som er dritt, er at du må ha ut AC radiatoren samtidig, så du må fylle klima-anlegget på nytt...

 

NB!!

Om du har problemer med at den elektriske vifta ikke starter når motoren er veldig varm (Når du har parkert og skrudd av tenninga), eller problemer med kjølevanns-temperaturen i dashbordet, bør du bytte Multifunksjonsgiveren og after-run sensoren som sitter i motorblokka.

 

Disse er et hælvette å komme til når radiatoren sitter der, så har du problemer med de, så bytt de samtidig!! :thumb

 

Lykke til med skruinga..! :)

 

Hva koster det å få deg til å komme å hjelpe meg? hehe.. (ikke tull)

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha hjulpet deg, men jeg har henda fulle med å kjøre barnevogn-rally.. :)

 

 

Har pappa-permisjon om dagen, så da er det relativt hektisk, og lite tid til bil.. :)

 

Men det er ikke noe hokus pokus å bytte den, men regn med 4-5 timer med skruing..

Du må flytte over kjølevifta og ac radiatoren oxo, og da setter jeg 100 spenn på at iallefall den store gummidemperen under radiatoren går istykker, og 20 spenn på at den lille går istykker... :D

 

SÅ KJØP INN DISSE FØR DU STARTER!!!

 

NB!!

Kjøper du disse på Oddvar Olsen i Lillestrøm slipper du med under halve prisen.

Jeg har normalt disse liggende, men er desverre tom nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe søt liten jente det der da :-)

 

 

Radiatoren er i hus. Etter å ha forbannet Oslo sin kolektive trafikk opp og ned og sverget på at jeg heller sykler en å bruke t-banen igjen er den nå endelig i gangen min.

P10100523.jpg

 

Hele saken er i metall. Så kommer overaskelsene. For det må jo være noen av de også.

Da jeg ringte radiatorservice fikk jeg pris på 2200kr. Dette var jo da SÅ KLART UTEN mva. Noe sleipt da jeg var klar på at jeg ikke var et firma. Jeg skulle ha den alikevel.

Det er IKKE lufte skrue på toppen av radiatoren, selv om jeg spurte om dette og fikk svaret ja, før jeg betalte. (Det jeg skrev her var feil og er rettet på i neste innlegg) Det er hull til tappeskrue nederst, men der er det ingen skrue. Så jeg håper at den jeg har passer :-)

 

Det er også noe som ligger å rasler inne i den, så det må jeg også få ut før jeg starter. Ellers ser den jo fin ut!

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig. :-)

Jeg har noen bilder som kommer senere.. men nå skal jeg ikke koble mobilen til pc'n.. Eneste som frister nå er å vaske seg enda mer.

 

Top Gun:

Nå er jeg stolt. Du sa 4 timer.. jeg startet 7 og var ferdig 23. FIRE timer!! Med mat pause og masse telefon samtaler. INGEN av foringene røyk når jeg tok de av. Nå sitter raddisen fint på plass og jeg kan kjøre på jobben i morgen! Jeg er faktisk overasket over hvor lett og fint skruene gikk. Selv om det var en original Audi radiator som satt på bilen, tror jeg den har blit byttet før.

 

Så skal jeg være rask med å si at jeg tok feil.

DET VAR LUFTE SKRUE TIL RADIATOREN OG DEN LÅ I ESKEN!!

 

Meget fornøyd nå! Så i morgen må jeg på Møller å kjøpe slangen som sitter ved gass spjellet igjen.. hehe jippi!!

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår