ScythiaN Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Når du setter fixed angle til -10 grader, så går den på mappet. Se om du får satt den til +10 grader og vri til den starter da. For er tenninga di gæli, og du ikke får noen god detonasjon, så vil jo pluggene bli våte uansett om du får lite eller mye bensin. Å endre VE i seg selv, for å få bilen til å starte er lite vits egentlig. Da kan du heller endre engine constant. større konstant gir mere fuel i hele mappet, mindre konstant gir mindre fuel i hele mappet. Men først sett fixed angle til +10 grader, og vri til den evt starter. Hvis ikke kan det være en hakkanes gæli trigger angle. Siter Gard Firing--95 Evolution III GSR A good friend would bail you out of jail. A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up **MidnightClub.no** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 så du mener det er tenninga som er gal? det er samma symptomene egentlig hvor som helst hvor fordeleren står så lenge den fyrer. Har trippelsjekka tenninga, men kan godt sjekke igjen. Pistolen jeg brukte var ganske fancy så det kan hende vi ikke forstod den helt. Bilen starter jo veldig lett, men jager før den dør som sagt:smilbmw: Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScythiaN Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Du har en cranking angle som står på 13? grader eller noe. Og det stemmer jo ganske godt. Men når motoren begynner å gå selv så faller den ned på sparktable'en din som sier 20 grader. Og dermed blir motoren tyngre å holde i gang, og vil trolig hoste litt og dø ut. Skal egentlig bomme veldig mye på bensinmengde før det ikke starter altså.... Siter Gard Firing--95 Evolution III GSR A good friend would bail you out of jail. A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up **MidnightClub.no** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 ok, jeg får få hjelp av en kompis til å vri fordelern. setter +10 grader i MT. skal slenge inn en oppdatering i morra Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScythiaN Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Du kan prøve å "nulle" motoren din. Sette Fixed angle til 10 grader, og så variere trigger angle i stede. Da får du gjort noe alene vaffal. Men husk å hold deg unna de forbudte områdene Siter Gard Firing--95 Evolution III GSR A good friend would bail you out of jail. A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up **MidnightClub.no** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Du kan prøve å "nulle" motoren din. Sette Fixed angle til 10 grader, og så variere trigger angle i stede. Da får du gjort noe alene vaffal. Men husk å hold deg unna de forbudte områdene Endre trigger angle i MT? Forbudte områder, nå er jeg ikke helt med Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScythiaN Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Trigger Angle ligger under Spark Settings på MegaTune. Det er den vinkelen veivsensoren din har i forhold til at motoren står i null (Veiva på merket sitt - topp, kammen på merket sitt og fordeleren på 1). Da kan du sette fixed angle under Spark settings til 10, og så prøve å endre trigger angle +-10 grader. Men trigger angle må aldri være mellom 10 og 40 grader. Vil du ha en trigger angle på 20 grader f-eks, bruker du Trigger angle 65 og trigger addition +45. Men i første omgang nå, så nuller du motoren din, setter fixed angle til 10 grader og varierer trigger angle til bilen din starter. Siter Gard Firing--95 Evolution III GSR A good friend would bail you out of jail. A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up **MidnightClub.no** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 hmm.... gjorde pokker meg ingen nytte å "nylle" motoren på nytt, kanskje jeg har misforstått denne rotoren :s, prøvde meg på trigger angel mellom 45 og 75. Gjorde ingenting med benisn. forøvrig kjipt et batteri ikke varer mer enn et par timer Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 ny info. i følge PW er det ingen reaksjon fra dysene etter bilen starter, motoren hoster seg rundt en gang før den dør, men den går fint om jeg kjører startgass rett i spjeldet. Noen som har vært borti at dysene kutter ut før? Tror nesten jeg må kjøpe en ny boks. bilen er veldig tungstartet på MS-tenning også Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScythiaN Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Er det høyimpedans eller lavimpedans dyser da? For der kan problemet ligge Siter Gard Firing--95 Evolution III GSR A good friend would bail you out of jail. A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up **MidnightClub.no** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Har høy-ohm ja. Er det som er orginalt på bilen Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScythiaN Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Prøv å sett den til å fyre dysene 4 ganger pr 720 Siter Gard Firing--95 Evolution III GSR A good friend would bail you out of jail. A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up **MidnightClub.no** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 ser ikke helt hvorfor det skal gjøre noen nytte. dysene kutter jo helt Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScythiaN Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 da kan du prøve å sette på currentlimiteren din da. Det skal egentlig ikke være nødvendig, men kan være at ms'en slår ut dysene fordi det går for mye strøm der. at de ikke er høyohmige nok liksom Siter Gard Firing--95 Evolution III GSR A good friend would bail you out of jail. A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up **MidnightClub.no** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 hva regner ms som høy-ohm da? Målte 15+ jeg Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.