Gå til innhold

ScythiaN

Bruker
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ScythiaN

  • Bursdag 08/28/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Kongsberg

ScythiaN's Achievements

  1. Ingen som fikk knipsa bilde av Evo 3'ern min de får rundene den gikk? =) hehe
  2. Vel det har jo skjedd en del da... Bilen er ribbet innvendig og letta vesentlig ellers. Karbonplata som dekker hulla i dashen er laga ferdig. AC er fjernet og AC vifta har fått manuell styring. Multimåler fra Autogauge er montert for å spare vekt. Jeg har fått inn APP bremseslanger, HKS kamdrev, Trust/Greddy kamreim, Sard oilcap og litt sånn diverse ellers. Ellers er det mye sveising og skjæring i bilen på gang. Så skal G4 coilovers med driftoppsett bestilles så fort som mulig. Muligens sammen med alu radiator og ny intercooler.
  3. Liten update: Jeg fikk grenrøret mitt da, men det passa jo ikke... Det bomma 15mm på turboen, og det var heller dårlig laget. Så jeg skal ta å lette og porte ut av det orginale, samt trekke det med keramisk varmebånd. Det meste interiør er rivet ut, og har kjøpt den nye typen autogauge 7-1 måler til å overvåke alt. Den er faktisk ganske bra =) vaffal digital da. Alt som heter AC er pelt ut, samt et ledningsnett jeg tror var til overs:P hehe! det ser vi når vi skal starte den igjen :p Ellers så har jeg bestilt og fått APP stålbremseslanger, og så venter jeg på å få Tomei kamdrev, Trust regreim og Sard oljedeksel. Vi skal vel i gang snart med å sveise bur, eksos og inntak. Og kjøpe inn nye stoler og litt sånn div. Skal også se om jeg ikke får laget en brannvegg i karbon, samt jeg har laget deksel til dashbordet i karbon. Så får vi bare se hva som skjer.
  4. Takk så mye! Skal ikke se om jeg får lurt den en tur eller 5 ut på isen i vinter jeg også =) Sigdal er jo bare en time oppi gata
  5. Det er hvertfall ikke ofte du ser den på veien. 4-9 er det jo en del av, men 1-3 er det jo ingen av. Så derfor valgte jeg 3. Og så synes jeg den ser grommest ut orginalt da =)
  6. Vel, toppdekselet og litt sånn er på plass. Bilen er vesentlig letta og alle væsker er bytta. Men har fremdeles ikke noe stabstag, så bilen skifter litt fort vekt fra side til side nå. Men det får vi leve med denne lørdagen. Så får vi ordne det siden. Litt malplassert toppdeksel og sånn nedi den motoren nå, men det kommer til å se mye bedre ut når vi får bygd om innsuget, bytta slanger, nytt grenrør og satt på nye kamrev/regreim.
  7. Update: Ja, da har vi gjort litt da. Har fått kasta ut nesten alt som er dødvekt, laget uniballede links (ikke montert), satt i sard olje kjøleblokk, -filter og -plugg, skvæla på litt castrol tws 10-60 og ribba enda mer død vekt:P Så har vi fått montert cusco foringer til giroverføringa. Så da nærmer vi oss noe som kan kanskje brukes litt på Gardermoen til helgen, men det blir ikke lett med 205/55-15 dekk og uten stabstag :P
  8. Det er standard feste til understell på de, men nå er de solgt. Alle seter "passer" i alle biler da, men du må jo sveise fester uansett hva du kjøper =)
  9. Nei, jeg gidder ikke mer. Solgte bilen og satt bort hele drittet :P Så jeg setter en E8 i evo'en jeg har kjøpt nå, for å si det sånn! haha
  10. Ja, fy på oss som kommer oss fortere igjennom svingen og ut på sletta enn deg :D
  11. Siden folk har gjort sport i å drepe motorer pga spon i olja, så har jeg bestilt Sard Dren Plug MAG+ Oil Pan Plug og 2stk Sard Sports Magnetic Oil Filter. Og siden evo ikke har en eneste måler på dashen, så bestilte jeg en Sard Anodized Aluminum Cooling Oil Block. Da får jeg festa litt sensorer uten å måtte tulle for mye med det =)
  12. Kommer til ett punkt vi må dette ja. Bunnen burde holde 400HK orginalt, men vi får se hvilken rekkefølge vi tar dette i.
  13. Det "strykebrettet" er orginalt på bilen, og det trenger du!! Burde vært større og mere foran også, for kunne godt trengt litt mer marktrykk i 200kmh. For det er det alt for lite av. Takk så masse Niberlin =)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår