Gå til innhold

Spørsmål ang AAZ motorer

Ranger emnet


VW G3 TDK

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha meg ny motor siden den forje tok kvelden for en stund side. Har leitet lenge på nettet og har nå funnet et par stykker. Motoren som var i bilen var en 1,9 TDK AAZ motor, 1992 modell. Det jeg da lurer på er om en 1997 modell 1.9 AAZ modell passer i bilen min? Noen som har peiling på dette?

 

mvh kim

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kall meg noen spesialist ellerno men ville tro det er ganske mye samme greiene. Er jo mulig det er no mer ledninger for no avlesning av no greier ellerno men ville i utgangspunktet tro det er samme greiene ;)

 

 

Offtopic: Hentet hjem nye motoren min igår jeg:D AFN motor =D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Dette er dere sikker på altså, jeg vil også tru de passer. Har funnet en del motorer i sverige som jeg titter en del på nå. Prisen ligger mellom 5-15000 kr. Finner alt fra motorer som er gått 95 000 til 250000 så spørs hvor mye peng man vil legge i det. Passer AFN motor i golfen da? Har ikke hørt om den. Hvilken motor er det?

 

Ps. Etter litt søk fant jeg ut va en AFn motor er. Men skal du bygge om eller har du tdi fra før?

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AFN er det TDI motor? Er det mye arbeid og bygge om til det? Vurderer ny bil, eller motorbytte, er drittlei av AAZ motoren, eller er denne ANF motoren samme dritt som rister og skjelver på tomgang, og ting ryker rett som det er? Tør ikke ta ut på langtur med min, for jeg er redd noe skal ryke igjen. Vet at VAG biler har svak oppbygning på reg.reim, men er denne noe bedre?Samme med reg.hjulet på veiven, er dette og det samme møkka? Bilen ellers er så og si rustfri, og fungerer greit.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener AFN er en tdi motor ja. Har undersøkt og må vist bytte ledningsnett og hele sulemitten om man skal bytte fra TDK til TDI. Alt for mye arbeid. Så Skal finne meg en ny AAZ motor. Syns ikke det er så mye feil på disse motorene. Helt greie syns nå jeg, men har hatt et lite uhell jeg også når jeg sprengte den. Fatter enda ikke hvordan det går ann men men. Hold meg oppdatert om hva du finner ut optus

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt stress og bygge om fra tdk til tdi ja desverre =( Har bare kjøpt motor for å få byttet jeg =) Har allerede AFN motor som er TDI på 110hk. Måtte til sverige for å få tak i en "ny" gitt. Norsk bildelsenter sa at det var en motor som var litt vanskelig å få tak i i norge visstnok :S Jaja 15svenske for motor og girkasse synes jeg bilen min fortjener =) eneste jeg lurer på er om jeg må sette over noen betydelig mengde med deler eller ikke pga AC :O

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp hørte det skulle være en del arbeid. Har kanskje fått tak i en AAZ motor i dag. Var gått 230 000 km. Er vel kanskje ikke så mye for denne motoren da. 7000 kr for den.. dere syns? OM ikke må jeg over til sverige å hente motor.

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp hørte det skulle være en del arbeid. Har kanskje fått tak i en AAZ motor i dag. Var gått 230 000 km. Er vel kanskje ikke så mye for denne motoren da. 7000 kr for den.. dere syns? OM ikke må jeg over til sverige å hente motor.

 

 

Min er gått 365.000, men da er topp overhalt.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg dreiv på å rota med golf sjekka jeg opp forskjellige motorer.

Mener å huske at 1Z motoren også passer (er en tdi motor), men du må jo ha ledningsnett.. Denne finner du i bla seat og audi 80...

 

Hva som gikk galt på motoren din?

Reimhjulet på veiva som løsna??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye peiling men mener jeg husker det var et rammelager som var gått til svarte å laget hull i blokken. Nå har jeg skaffet meg en ombygd IZ motor fra Sverige.. så nu skal det bli fart på byttingen:D

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår