wazzza Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Bilen skal kjøres nordover (100 mil) i juni. Samtidig skal jeg ha med et lite flyttelass. Lasset innholder bla. et logitech Z-5500 med 12" sub. Hvordan er mulighetene for å bruke denne subben på tur nordover? Den trekker bare 1.5A ved 230V. Invertere fra 12 til 230V er å få kjøpt. Rent kabelmessig er det bare plug n`Play opp mot spilleren. Har egen sub-utgang på den. Er det noen som har prøvd dette? Er forsterker i subben btw. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303911 Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Jeg kan herved bekrefte at denne funker fett :D Prøvde nettopp med å sette subben kan pasasjersetet i dørken. Brukte skøyteleding inn til huset. Spillte som fan.. Skal på biltema til uken å kjøpe denne.. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=464&iItemId=91955 Er forsterkere veldig nøye med å ha veldig rein sinuskurve? Kurven i lysnettet er jo ikkje helt jevn, men vet ikke hvor jevn sinusen blir med en sånn inverter.. Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Surion Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Sinuskurven i elnetter er jevn.. og til lyd vil eg ABSOLUTT ikkje anbefale den der. den har firkantsinus, istede for bølgesynus, noke som du definitift høre igjen på lyden. skal du ha en iverter til forsterker bruk noken tusen, eller blir resultatet dårlig / forsterker kan bli ødelagt. Så er nok like grett og kjøpe en forsterker og subb.. ? Siter Bagasjerom SOON finished! Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Man kan få skikkelige sinuskurver på slike invertere. men ikkje på biltema :P Og sinus kurven i strømnettet er ganske forstyrret pga elektronikk. Her er ett eksempel på en skikkelig inverter: http://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage-pakke&product_id=122&category_id=1&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Surion Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 akkurat, må lehhe ut litt for og få en skikkelig inverter. Siter Bagasjerom SOON finished! Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Poenget er at jeg skal ha med subben på flyttelasset. Siden den først skal ligge i bilen hadde det vært flott om den kunne brukes underveis.. Har tenkt litt på det med sinusen.. Selger jo mye dyrere varianter på Bilxtra. ( brodern jobber der). Får se hva jeg blir å gjøre.. Hva skulle gjøre at forsterkeren blir ødelagt? Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 om den blir ødelagt er ikke sikkert men disse inverterene sender vanvitti mye støy ut på nettet i bilen. kan skurre i alle andre høytalere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg