maxis Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 vet ikke hva som er mest logisk jeg,å montere skiver som gjør at felgutvalget begrenses..eller å montere skiver som gjør at man kan bruke de felgene en brukte før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240FK Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Har akkurat bynt me nytt 242-prosjekt nå fordi den gamle turbovogna mi blei stjålet 17-mai, så jeg må ha nye felger uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Som du sier,men hvor mye pene felger finnes i det innpresset? Jeg personlig liker kantfelger,og det er umulig med s60 skivene. Er veldig dårlig utvalg i felger når du skal ha 345mm skiver og kantfelger... Er ikke mange motorsportfelger som går på engang.... Må jo tross alt ha plass i brønna og plass til eiker.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Er veldig dårlig utvalg i felger når du skal ha 345mm skiver og kantfelger... Er ikke mange motorsportfelger som går på engang.... Må jo tross alt ha plass i brønna og plass til eiker.... som en ser det. Bestill felger på mål. En må jo ikke akkurat ha 345mm heller da. Men se på 242 t6 sin.Gromme bremser men alikevel "normale" felger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Ja, jeg har R-bremser foran og bak med Volvo skiver.. Alle felgene mine passer jo fint på, men har spacere. Går mest i originale felger :D Man trenger vel ikke bilder for å lage adaptere til dette, det hjelper egentlig ikke på noen måte. Fest skiven på navet og legg på bremseoket, da gir allt seg selv og det er veldig enkelt å lage. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 hvordan vil t6 calipere + t6 skiver funke på 240 med "superdtm" 18x8.5, et13? vil det få klarering nok? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Skrotnisse solgte jo DTM fegene (til meg) for at han skulle ha R bremser. Da passa ikke felgene... Jeg og vil ha større bremser... Porsche selfølgelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Å setta på GT2 bremser er jo bare svada, det er nesten R bremsene å... Grunnen til at mange satt på gule GT2 kalippere før er at da kosta dem slikk og ingenting, men når dem fant ut at mange slike kalippere gikk til andre biler mangedobbla dem prisen... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Åssen bremseklosser bruker dere med R bremser egentlig og hvor har dere kjøpt det...? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Org klosser foran og bak.. Kjøpte alt mitt nytt i uåpnet eske :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Å setta på GT2 bremser er jo bare svada, det er nesten R bremsene å... ehh..så man skal kjøre med originalskivene som holder til 220(ventilerte) når man får ut effekter på 550hk (242-T6) ikke glem at noen her inne faktisk får ut mye hester, i forhold til de som bare fantaserer... Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Grunnen til at jeg har store bremser er at 240 er en tung bil og at man aldri får nok bremsekraft. Mange glemmer bremser, men det er like viktig som effekt i rundetidsammenheng. Jeg elsker rundetider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Jeg har begynt å vurdere s60r bremser på 242`n min..Merker at når jeg driver med litt hardkjøring er ikke bremsene så altfor gode. Spesiellt ikke når jeg akser hardt å trår full brems. Merker at t5`n er mye bedre på bremsing. MEN, så har jo jeg dtm felger, å 15"revolution felger jeg skal bruke litt, så da går jo ikke r-bremser.. s60 bremsene er i 16" de? Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Jeg har begynt å vurdere s60r bremser på 242`n min..Merker at når jeg driver med litt hardkjøring er ikke bremsene så altfor gode. Spesiellt ikke når jeg akser hardt å trår full brems. Merker at t5`n er mye bedre på bremsing.MEN, så har jo jeg dtm felger, å 15"revolution felger jeg skal bruke litt, så da går jo ikke r-bremser.. s60 bremsene er i 16" de? r-bremser må ha minst 17", men mange 17" passer ikke.. feks eiker polaris, pga. felgens design Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Har lurt på en ting lenge. Hvordan blir der med låsing av hjul når man monterer større bremser? Jeg vil tro at det låser vel på samme bremsekraft stadiet med de orginale så med større. Er vel bare dekka som bestemmer det? Er jo ikke problem å låse de orginale.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.