Gå til innhold

Laffekakes Revolvolution (update)

Ranger emnet


Laffekake

Anbefalte innlegg

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprinnelig skrevet av Laffekake

hei sann... flott prosjekt...

ser du har tatt av taket inne i bilen ... lurer litt på hvor alle skruene er , og hvordan man får av sveiva på takluka...

lyst å hjelpe ?

svar omsså i prosjekt tråden min :P

 

Jo, nå skal du høre:

 

Såvidt jeg husker sitter ikke innertaket festet i egne skruer, men det holdes oppe av alt krimskrams som sitter oppe i taksidene. Det være seg taklukesveiv, innerspeil, solskjerm, pyntedeksler, håndtak osv. Fjern dette og taket faller ned av seg selv. Men vær forsiktig så pynteplasten ikke sprekker. Den tåler ikke all verden.

 

Av bilder jeg tok ser jeg at sveiva er tredd inn på en splinet aksel og festet med en torx-skrue. Husker ikke dette i detalj, men jeg regner med at det bare var å vippe av et pyntedeksel for å få tilgang til skruen.

 

Når først innertaket er fjernet er det enkelt å demontere taklukemekanismen komplett. Den sitter i ei slags ramme som er festet til taket med et passe antall skruer. Det som er vanskelig synes jeg var imidlertid å få av selve taklukeplata fra resten av mekanismen uten å ødelegge noe. Jeg klarte ikke det, så her vil jeg anbefale deg å få tilgang til en verkstedmanual hos Volvo. For meg var det ikke så viktig å beholde taklukemekanismen hel, siden jeg bare skal sette tilbake selve luka i noen sexye braketter.

 

Bildene nedenfor bør kunne gi deg et innblikk i hvordan det ser ut:

 

DSCN1648.jpg

 

DSCN1649.jpg

 

DSCN1654.jpg

 

DSCN1681.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen hjertelig takk...

blir nok litt lettere nå ja!

tenkte jeg skulle skifte takluke til elektrisk glassluke , trur nesten jeg skal høre om det er mulig å få tak i ett skriv om hvordan man tar fra hveradnre dette her hos volvo !

 

skal vel ikke være mye krims krams å bygge om dette her ?!

er jeg heldig får jeg tak i alt ganske billig!

volvo skulle ha 6000 +++ før glassluka og 6000+++ før innertaket man trekker for :S:S:S:S:S

synes det var i drøyesste laget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, var en litt artig justering også det der.. kobla den til konstantstrømmen i taket eller?

 

vindavisera dine hadde jeg ikke helt sansen for. utrolig kjekt, for 850'n tar jo inn vann i bøtter og spann hvis man kjører med gløppe på vinduet når det regner, men smak og behag..

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår