Gå til innhold

Holdbarhet i trimmet 1,8T

Ranger emnet


turboquattro

Anbefalte innlegg

Hei Folkens!

 

Trenger et par råd og tips her...

 

Har vært å sett på en A4 avant 98 TQ avant som jeg vurderer å kjøpe. Motor har får ca 1 år siden blitt tunet opp en del. Den har fått KO4-turbo og en chip av ukjent type. Den har ferrita eksos fra turbo, downpipe og mye annet snacks. Det foreligger bremsepapirer på 286hk. Til tross for dette har tidligere eier aldri kjørt med dette oppsettet, kun ved bremsing. Nå ligger oppsettet på en effekt på 186hk på hjula. Bilen har blitt kjørt og bygd av en mann i 50 årene som tilsynelatende har peiling på hva han driver med..

 

Jeg er noe skeptisk til å kjøpe biler som er trimmet såppas, med tanke på at motoren orginalt holder 150hk og at den faktisk er 9 år gammel.

Men har lest en del tråder her på forumet, det blir jo sagt at denne motoren skal være god for 320hk før det går på stempler og rådelagre løs.

 

Trenger derfor noen inspill fra dere..

 

- Hvordan vil holdbarheten på et slikt oppsett være?

- Hva er det som evt føst vil ryke? noen med erfaringer?

- Ellers noe som er viktig å tenke på ved kjøp av trimmet motor?

 

Motoren sviver forøvrig klokkerent. Jevnt og fint drag oppover i registeret og en pervers lyd!!

 

Takker for alle tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar over at det nærmer seg smertegrensa ja.. Men som sagt så er den ikke kjørt på dette oppsettet.

 

Med annet snacks mener jeg stoor frontmontert intercooler (usikker på dimensjon), stor luftfilter (TS-racing), og en resirkventil som gir brutal lyd! :)

 

Men hva tåler denne motoren egentlig? noen som har erfaring med liknende oppsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med at rådene holder til 286 hk er direkte bullshit....

inne på vwaudi-forumet er det en som har 348hk på a4 tq med orginal innmat(han er da på smertegrensen)... ts-racing sa til meg at rådene tåler 320hk, å det samme hørte jeg hos es-tuning, jeg har også mail fra atp-turbo, som er de fremste levrandørene på trim til vw/audi, der skriver dem at jeg ikke kan kjøre gt28rs på fullt trykk, på grunn av at den er oppgitt til å gi 350hk, og rådene ikke vil tåle belastningen på over 320hk, derimot 300 hk går meget bra!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med at rådene holder til 286 hk er direkte bullshit....

inne på vwaudi-forumet er det en som har 348hk på a4 tq med orginal innmat(han er da på smertegrensen)... ts-racing sa til meg at rådene tåler 320hk, å det samme hørte jeg hos es-tuning, jeg har også mail fra atp-turbo, som er de fremste levrandørene på trim til vw/audi, der skriver dem at jeg ikke kan kjøre gt28rs på fullt trykk, på grunn av at den er oppgitt til å gi 350hk, og rådene ikke vil tåle belastningen på over 320hk, derimot 300 hk går meget bra!

 

Takker! Akkurat det jeg ønsket å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår