SATYR Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Jeg har en 230 fb motor med 531 topp. Denne har 9,3:1 i komp mens vanlig f har 9,8. Er det toppen som gjør forskjellen så stor? Eller er det ikke like stempler? Trodde 531 toppen senka kompen med bare 0,2. Har fx også 9,3 komp forhold? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Er vel annen kam, topp og eksos på FB i tillegg? Innsprøytninga er vel også tunet annerledes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Trur det er stemplene som gjør dette. 531 har ventilene i underkant, og dermed har stemplene forbrenningskamre i toppen. Noe som jeg er mektig sikker på, gjør at man taper komp. Korrekt meg hvis jeg tar feil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Trur det er stemplene som gjør dette. 531 har ventilene i underkant, og dermed har stemplene forbrenningskamre i toppen. Noe som jeg er mektig sikker på, gjør at man taper komp.Korrekt meg hvis jeg tar feil :) Ventilene i underkant? så 530 har ventilene igjennom toppdekslet? alacocaina 531 toppen har noe større forbrenningskammer,som gjør at kompen blir noe lavere. også har den såkalte "svanehals" innsugskanaler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Man må ha forbrenningskamre i toppen på stemplene for å bruke 531, hvis ikke slår stemplene i ventilene. Hva er forskjellen på ventilene på 530 og 531 da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Man må ha forbrenningskamre i toppen på stemplene for å bruke 531, hvis ikke slår stemplene i ventilene. Hva er forskjellen på ventilene på 530 og 531 da? :) du tenker på 631 topp du fra 230k der har du plan topp og forbrenningskammer i stemplene. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Ingen forskjell på ventilene så lenge det ikke er topp fra turbobil, da er eksosventilene fylt med natrium. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Det er da forbrenningskamre i toppen på ET-stempler... Det kan da ikke bare være pga av at ventilene er fylt med natrium? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 er jo det på turbomotorer for å senke kompen da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Vil vel være mere logisk å lage et lavere stempel, HELE stempelet, istedenfor å frese vekk en skål i midten!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 den tanken har slått meg og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 blir vell for lav komp da kansje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Så 531 toppen gir komp-forhold som er 0,5 lavere enn en 530 da altså? Ruzlebiff: stemplene har "skål" i midten for å få mest mulig optimal forbrenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 531 toppen har større forbrenningskammer enn 530 toppen, men hvor mye kompresjon det utgjør, har jeg ikke peiling på. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Grunnen til at ventilene er fylt med natrium er for varmens skyld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.