Gå til innhold

Min Golf 2

Ranger emnet


greger1987

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg kjøpt en Golf 2 1,8Gl

 

Den er i grei stand, er selvsagt litt rust. men ikke så mye ille

Ellers en liten bulk, ikke stor, men må fikses

 

Specs

 

Årsmodell: 1989

 

Motor: 1,8 90hk

 

Km stand: 211XXX

 

_______________________________________________

 

Ting som blir kjøpt i slutten av mnd

 

-Lakk

 

-Emblemfri grill

 

-Bremser

 

-Hjullager til alle 4

 

-Vindusvisker motor

 

Er mer men tar det under update når det kommer!

 

 

Obs, det her er et lang tids prosjekt så dere vet det! om det ikke blir ny bil til neste år da.

________________________________________________

 

Ellers har jeg flere planer, nye felger, bytte interiør etc.

 

 

Hvordan blir det med 17"? vil fylle litt mer av hjulbua

 

 

 

Må også få fikset bagasjeroms låsen og døra til passasjer!

 

Den er senket 40mm med godkjenning

16" på sommer, men må bytte dekk

GTI interiør i den

6*9 i hattehylle og forann

Vet det er til hattehylle.. men liker lyden fra dem da jeg liker og høre at det er mye bass!.. min smak

 

 

Blir ikke mye plastikk da jeg liker orginal Golf.. eller så kan jeg tenke meg 90 fangere?

 

 

 

P5090026.jpgDet er den mest alvorlige rusten på bilen.. skal greit og pusse det bort, eller så får jeg kjøpe ny forskjerm

 

P5090025.jpg

 

P5090024.jpgBlir enkelt lykter, da det faller i min smak, er vell vanlig, men det som er sjarmen ved golfen! etter min mening.. men smaken er som baken, 2 delt!!!

 

Bare og komme med råd og kritikk!:)

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis det er bakluke du mener så går det ann å gå inn i bilen og legge ned setet å krype inn i bagasjerommet og gjøre noe der tror jeg, er ikke sikker. har hvertfall en kompis med clean bakluke som måtte gjøre dette fordi det ikke gikk fra utsiden da : p

2001 Audi A4 B6 1.8 Turbo Quattro S-line

 

-X- 1999 bmw e46 318i

-X- 1992 Bmw E36 318is

-X- 1990 GolfII 1.8gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..kan være at låsemekanismen har hoppet ut med resten i bagasjeluka.

 

Skjedde på min. Bare skrudde av alt sånn at jeg kunne skru ut selve låsen..Hvis låsen ikke henger igjen med en tynn pinne så let etter den..dra i den! ;)

 

finner du den ikke si ifra..kan ta et bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er låsen som har låst seg(hørtes litt dumt ut det jeg skrev) men ja, skjønner hva jeg mener.. men får den ikke låst opp.. men skal prøve det du sier der over.. ja du kan gjerne ta et bilde.. det hadde vært helt supert!

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, fin bil da:)

 

Ifølge Lars Kalvig så fikk ikke han plass til 17" på den sure golfen hans, mente han.. Din er jo senka itillegg, så vet ikke jeg..

 

Har noen 17" du kan låne for og sjekke om det går.. Kjører med vinterdekk foran om dagen:D

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. det hadde vært chill.. men jeg får ikke kommet til vestby.. har ikke lappen enda! haha.. men om du har tid en dag så kan du komme til moss så vi får sjekka..

 

Lars har den rød han? er den i så ræva stand? haehae

 

Min er i grei stand nå... men MÅÅ fikses:P

 

Har funnet ut farge på lakken som skal bli.. mørke blå.. vil ha en mørk bil, med tanke på at jeg skal ha mørk soting på rutene!!;D

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. det hadde vært chill.. men jeg får ikke kommet til vestby.. har ikke lappen enda! haha.. men om du har tid en dag så kan du komme til moss så vi får sjekka..

 

Lars har den rød han? er den i så ræva stand? haehae

 

Min er i grei stand nå... men MÅÅ fikses:P

 

Har funnet ut farge på lakken som skal bli.. mørke blå.. vil ha en mørk bil, med tanke på at jeg skal ha mørk soting på rutene!!;D

 

Jobber jo i Moss hver dag, så det er ikke no stress:)

 

Sote rutene selv? Er lett hvis du tar de ut av døra og inn i stua:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle rutene skal jo av:P skal lakkere tralla, så får ta sotinga i samme slenge.

 

Men lurer på hvordan jeg skal få gjort det, altså ta ut ruter uten og ødelegge noe!

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du bilder av låse dingsen :)

 

Ta av dekselet..er bare noen klips. veldig enkelt :)

DSC02171.JPG

 

Når du har tatt av den er dette det du vil se

DSC02172.JPG

 

da drar du ut den pinnen sånn som du ser her. Vær litt forsiktig..kan knekke feste hvis du røsker for mye.

DSC02173.JPG

 

så må du fjerne den listen ved bil skiltet(4 skruer), så må du fjerne selve låsen. du må da under der du fjerna den pinnen og vil se en klips på hver side av låsen..press inn de og dra låsen rett ut.

 

du vil da utenifra se noe sånt

DSC02174.JPG

 

åpner den når du drar i den tynne pinnen må du bare bytte låsen..noe som er en kjapp tur til høgern og 2 min arbeid(husk å få med nøkkel fra høgern i så fall :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da fikk jeg sjekka, og pinnen opp til låsen var knekkt!!

 

Så da tar vi den enkle måten, ringer hugger'n i morra.. hører på pris til dører(begge sider), bakluke og høyre forskjerm, så blir det mindre og pusse.. og det er bare et pluss for meg.. hehe

 

Er det noen som vet ca pris? er jo noen huggere som tar en helvettes blod pris:hvaskjera

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter og tenker på hvordan eksos potte jeg skal ha:S og er veldig usikker, det jeg ikke skal ha er sånn dobbel sånn som alle andre har! er liksom så ja, stusselig(ikke slemt ment!). sitter og tenker på ha en 3,5" ende som går skrått ut.. om dere skjønner tanke gangen.. forestiller meg at det kommer til og se bra ut!

 

Og er ikke meningen at det skal gi noe effekt eller noe sånt.. så sånn simons effekt anlegg er ikke noe vits. er jo bare en 90hk motor i den! haha:biker

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår