ZAbatmaN Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 Hei! Har en forsterker her som ikke er helt god, håper noen av dere kan hjelpe meg med litt feilsøking på den. Jeg kjøpte forsterkeren som deffekt, så det er noe feil:P Selger sier at den går i protect, grunnen til dette tror jeg er at en av phonokontaktene er løse, den blir med ut hvis jeg er litt slem... For å teste den tenkte jeg å koble opp den i bilen med en punch sub som jeg har lliggende, tenkte jeg skulle se om jeg fikk samme feilen. Det endte med at spilleren tok kvelden... Skikkelig, den er nå død... det går strøm inn til den, men spilleren virker ikke. Det jeg lurer på er, kan det være noe feil som gjør at ampen sender remote signalet tilbake til spilleren? Kan dette gjøre at spilleren går i stykker? Noen som har noe forslag? Jeg har altså ikke fått noe lyd ut av forsterkeren etter jeg satte den i bilen. Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 ingen som har hørdt om dette før? Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Det virker som feilen ligger i phonokontaktene. Fiks dette, so kanskje du ikkje øydelegger fleire spillere. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 nei, det stemmer ikke... da det ikke går noe strøm av betydning her -snakker om 5/100microAmper- og utifra de fleste kretsdesing skal ikke dette ødelege spilleren, og remoten "går ikke tilbake" :) feilen i forsterken er mest sansynlig PWM relatert da dette vil påvirke remote inngangen. Enese grunn at at spilleren skal dø er at switch transistoren til remote utgangen er blitt kortsluttet og dette kortslutter sekundare spenninger til spilleren -da har den en ganske elendig krets design da dette må man ta høyde for.... hvilken spiller er dette?? og kan du feilsøke elektronikk? :partyon: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 det er en sony spiller, den er gammel, spiller ikke mp3 en gang så den var ikke noe stort tap. Jeg har ikke så mye peiling på feilsøking av elektronikk nei:s Men hvorfor gikk ikke sikringen? Hva betyr PWM? cdx L400 heter den:) Tror du det vil koste mye å fikse forsterkeren? Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_power Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 min cd-spiler var og helt død, uten at sikringen på spileren var defekt. Sjekk andre sikringer du:) ( under rattet eller framme i motor rommet:) Siter Honda Accord 91mod. Powered by kicker:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Jeg har sjekket de, og for å være helt sikker så målte jeg at det er strøm inn til spilleren:) Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg