Anton Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Hva kan det være når jeg spiller høyt kutter forsterkeren, på forsterkeren blinker det et lys med sub symbol. lyden kommer igjen når jeg skrur ned lyden. hva kan være feilen? på forhånd takk. Martin Antonsen. Siter Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Du spiller nok for høyt, med andre ord du har for krevende element for forsterkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Du spiller nok for høyt, med andre ord du har for krevende element for forsterkeren. jeg spiller under halvparten av det som den tåler, er ikke så mye lyd for å si det slikt. Siter Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 halvparten av hvaforno?? Om du mener at du skuru halveis opp på cdspiller så er det lite reelt. Hvilke komponenter har du?? Sub? Forsterker? Det kan også være at spenningsfallet blir for stort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 halvparten av hvaforno??Om du mener at du skuru halveis opp på cdspiller så er det lite reelt. Hvilke komponenter har du?? Sub? Forsterker? Det kan også være at spenningsfallet blir for stort. bassbrothers mente dette skulle holde. annlegget består av: Audison LRx6.9. Cadence TX69 Cadence UltraDrive12-2 (2stk) Cadence Zik4 her er en link om forsterkeren: http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10216&PHPSESSID=8ca87ac0f8914bc921ded79697fd95ce Siter Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Surion Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 For nok for lite srøm. Siter Bagasjerom SOON finished! Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 dette 2 ohms element Kan du fortelle meg hvordan du har koblet disse?? Står de i paralell så er det 1 ohm, (0 er kortslutning) Når elementet beveger seg så endrer motstanden seg, så jeg antar at du får tilnerment kortslutning om de står i paralell. Finner ikke oppgitte data på at den klarer 1 ohm og under så tror nok du skal ta å seriekoble de elementene om du ikke har dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 For nok for lite srøm. har ikke alltid vært sånn som dette, har spillt mye bedre før. har det noe å si? kan det løses eventuellt med kondensator? Siter Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 dette 2 ohms elementKan du fortelle meg hvordan du har koblet disse?? Står de i paralell så er det 1 ohm, (0 er kortslutning) Når elementet beveger seg så endrer motstanden seg, så jeg antar at du får tilnerment kortslutning om de står i paralell. det vet jeg ikke, for jeg måtte få en som bygger bilstereo til å se på den. har aldri sett en forsterker som jeg ikke kan koble sjøl, men denne er vrien. regner sterkt med at det står rett, har ikke vært sånn hele tiden. har fungert vanli til nå. Siter Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Surion Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Kondensator hjelper nok til uansett.. Men om det er koblet i 1 ohm som over, så børe du koble over til 4ohm. også mulig det er dette. Siter Bagasjerom SOON finished! Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Tipper det er dette. Men det er litt merkelig at det sjer letter nå. Når folk flest kobler 2 element sammen kobler de som regel i paralell fordi dette virker veldig logisk. Hvor mange ledninger går det inn på SUB tilkoblingen på forsterkeren din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Skrevet Mai 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 Tipper det er dette. Men det er litt merkelig at det sjer letter nå.Når folk flest kobler 2 element sammen kobler de som regel i paralell fordi dette virker veldig logisk. Hvor mange ledninger går det inn på SUB tilkoblingen på forsterkeren din? det går 2 ledninger... Siter Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 1 på + og en på - eller 2 på + og 2 på -??? http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=39&ids=artID Her står litt forklart om hva jeg tror problemet er, men om du er litt usikker så bør du kontakte noen som er helt sikre på hva de gjør! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazynorway Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 kuttinga på forsterkeren kan nåkk skyldes overladding att du kjører den for hardt i forhold til subben men uansett så er d faktisk nåkk me att en liten tråd fra en ledning som berører enn annen kobling så blir hele greia klikko pga feil signal givning er ikke ekspert men kan være verd å sjekke opp :) håper du klarer å løse problemet uansett :) lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg