RuuDpus Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Mente at en sub ikke yter noe;) det er forsterkeren som yter;) den vil levere 2x50w + 1x200w.... Det er klart det blir lyd i subben, men du får sikkert like mye lyd om du kjøper denne http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1874 istedefor. Men det er jo litt gjetting såklart bare. Men JEG ville aldri kjøpt det elementet til den forsterkeren. Hva DU velger er jo noe helt annet, men jeg tror du blir skuffa over en sub til 3000kroner når du bruker den forsterkeren du skal... Men det kan hende noen andre mener noe anent såklart... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 FAEN!!! ser ut til jeg har linket til feil sub, er denne jeg har http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1055 er vist 2x2ohm... Betyr det noe? Forskjellen er bare at du får annen impendans. Med 2x2ohm kan du velge mellom 4 og 1 ohm, mens med 2x4ohm kan du velge mellom 2 og 8ohm... Han ahr sikkert tenkt at du skal seriekoble til 4 ohm og brokoble 2 av kanalene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_golfie_ Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Han ahr sikkert tenkt at du skal seriekoble til 4 ohm og brokoble 2 av kanalene. og det vil si at??P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Så lenge du har 2 spoler på et element har man to valg. Du kan seriekoble, og doble impendansen(motstanden) eller du kan paralellkoble, og halvere impendansen. Ulike forsterkere er stabile med ulike laster. Noen tåler å bli kjørt i 1ohm, mens andre tåler ikke lavere enn 2, og veldig mange 4kanalere tåler ikke lavere enn 4ohm når du brokobler to kanaler. Sikkert derfor han satt opp en med 2x2ohm, for da kan du seriekoble å få 4ohm, så får forsterkeren en last som den tåler. Mer tør jeg ikke si, for da vandrer jeg ut på is jeg ikke vet helt hvor trygg er:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_golfie_ Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 hmm... oki.. e jævli usikker på om eg bør gå å bytte an no altså, men samtidig så er jeg ikke ute etter mye bass nå, viktigste for meg er å få rèn lyd igrunn.. men kan jo være at jeg vil ha mye bass en gang, og då er det jo greit å ha den subben... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 der sier du jo noe;) går alltids an å gå til innkjøp av en monoblokk en annen gang ;) og da har du jo subben;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_golfie_ Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 det er akkurat det jeg har:P meneh, har ett siste spm. kunne du gitt meg en forklaring på hvordan subben ska kobles? ser at det er 4 tilkoblingspunkter på den, regner med at det er 2+ og 2-... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 om du bor i nærheten av brs så dra å spør de;) om du ikke gjør det, vent til noen andre forklarer;) jeg har ingen anelse:P Men riktig som du sier ja, 2+ og 2- på subben. Det som gjør at det er en dobbelspola sub;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_golfie_ Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 hmm... oki, får ta meg en tur innom de imorgen etter jobb da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Tviler sterkt på at du får optimal lyd av subben din med den forsterkeren.Ville kjørt på den 500watt RMS eller mer jeg :) Men hvis du ikke er kresen så tror jeg du kommer til å bli greit fornøyd =) Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg