Polardego Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 ENDELIG ! ! ! Etter flere år søk så dukka den endelig opp... Hva da? Jo en ekte urGTi. På Finn.no stod det i dag en 77 Golf GTi med 103 000 km. Det var bare flaks at den ble sett av oss... Så i morgen står det en ekte urGTi på Vaerste, den trenger litt stell men det er et bra utgangspunkt. I farta ut av døra glemte jeg å ta med kameraet, så dere får klare dere med et illustrasjons-foto først... Bilen er forresten Sølv, ny i Norge og førstegangsregistrert 7. september 1977... :) Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dambo Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 ÅHHHHHH! SNOP!! Hva skjer med denne da? The usual "bygge opp, bruke litt, så selge"? Lykke til i hvertfall, har troen på denne (og)... Siter Tyskstuket For Life Ikke så fort da,jeg har så små hjul... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lassjus Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Blir spennende. Gleder meg til å se bilder. Siter xGolf I Cabriolet 1986mod. xEier ikke lenger en Golf II 1989mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyrann Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 KONGE! Gleder meg til regelmessige og godt dukumenterte\illustrerte oppdateringer:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 ÅHHHHHH! SNOP!!Hva skjer med denne da? The usual "bygge opp, bruke litt, så selge"? Lykke til i hvertfall, har troen på denne (og)... Nei, denne skal totalrestaureres og settes på sprit nesten... ;) Jeg har vært på jakt etter en sånn i noen år for å beholde den, når disse er i orden så går de for 100k + i Tyskland. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Litt jobb må man regne med, men det var ikke så mye rust inni og under... Mye av plåten får man jo nytt uansett, både skjermer, panser og frontplate blant annet... Her er bildene... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iamdrunk Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 ohoi, blir litt utskifting der ja! men fortell meg, hva er den store forskjellen mellom en vanlig GTi og en urGTi? Siter kamikazeauto.no - import & custom work Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 ohoi, blir litt utskifting der ja!men fortell meg, hva er den store forskjellen mellom en vanlig GTi og en urGTi? urGTien kalles de aller første GTiene 77 og 78 modellene. Mange som tror at GTien kom i 76 og det gjorde den forsåvidt, det var bare det at de var testbiler og pressebiler... De første GTiene som ble solgt til kunde her i Norge kom i 77. I følge Jan Tore Kopperrud (produktsjef for Golf i Norge) er dette muligens en av de aller siste 77 GTiene som er igjen... Ikke ble det solgt mange, og de fleste av disse ble ihjelkjørt som ungdomsbiler på 80 tallet og resten havna i bilcross... Det ser kanskje ut som om det er mye jobb, om det er det helt sikkert... Men plåt lar seg som kjent bytte,og flesteparten av plåtdelene fåes enda orginale... Koster litt mer, men er verdt å bruke for å få bilen tilnærmet lik ny igjen... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 :hailvw Dette er drømmebilen! Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iamdrunk Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Aha! da lærte jeg litt einser-historie i dag også, da får jeg da gratulere:) men såvidt jeg veit, så har en bekjent av meg en urGti, faktisk samme farge som jeg så på bildet, eller er det kanskje den dere har kjøpt? Den går vel i Horten om jeg ikke tar feil. Men ja, med litt rabatter her og der, så får man jo nesten bytta ut karosseriet for noen usle lapper, helt klart verdt det :) urGTien kalles de aller første GTiene 77 og 78 modellene. Mange som tror at GTien kom i 76 og det gjorde den forsåvidt, det var bare det at de var testbiler og pressebiler... De første GTiene som ble solgt til kunde her i Norge kom i 77. I følge Jan Tore Kopperrud (produktsjef for Golf i Norge) er dette muligens en av de aller siste 77 GTiene som er igjen... Ikke ble det solgt mange, og de fleste av disse ble ihjelkjørt som ungdomsbiler på 80 tallet og resten havna i bilcross... Det ser kanskje ut som om det er mye jobb, om det er det helt sikkert... Men plåt lar seg som kjent bytte,og flesteparten av plåtdelene fåes enda orginale... Koster litt mer, men er verdt å bruke for å få bilen tilnærmet lik ny igjen... Siter kamikazeauto.no - import & custom work Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Nei fysjom. Den derre der vil jeg IKKE hatt. Kanskje med 90 fangere, store baklys og noen fete 17" kanskje ja.....Og en fet basser i bagasjen....:fuckme2: :fuckme2: For de som ikke skjønte det, var det bare tull det der... Uberfeit tralle H-con! Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iamdrunk Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Nei fysjom. Den derre der vil jeg IKKE hatt. Kanskje med 90 fangere, store baklys og noen fete 17" kanskje ja.....Og en fet basser i bagasjen.... Nåja, hvem var det som ringte og lurte på Clipper-kit her om dagen da? ;) Siter kamikazeauto.no - import & custom work Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Nei, så søtt! Lykke til med å fikse opp denne. Den er blitt så sjelden at selv en Golf-"hater" må se seg lykkelig over at den reddes. Husk mye bilder! :phatyo Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Nåja, hvem var det som ringte og lurte på Clipper-kit her om dagen da? ;) Det skal sies til mitt forsvar at det IKKE er til min bil!!!!!!!!! Jeg har ikke cæb!! Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Har fått litt historikk idag... Bilen var i 1995 kun gått 45 000 km... Bilen ankom Norge 2.mai 1977 sammen med en til, denne var identisk og ble solgt i Sandefjord... Uka før kom det en rød som ble solgt i Stavanger... Det var lang ventetid på disse i 77... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg