truhaa Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Hadde en Audi A4 lørdag/søndag for lakkrens/polering. Denne bilen har ikke sett mye polering mellom årene, men er greit pen i lakken- De ripene/swirls som var på bilen var vriene nok å fjerne, og jeg lurer på om ikke Audi har ganske hard lakk på de "eldre" bilene sine, dette er en 98 mod, og jeg sleit mer med lakk korrigeringen på denne en jeg har gjort på nyere biler. Følgende er brukt: Vask: -GritGuard -Foam gun med DP såpe -Poorboys SS&S shampo -Shmitt vaskehanske -Guzzler tørkehåndkle Felger/hjulbuer: -P21s wheel gel -EZ detailing brush -Black Shmitt -ArmorAll tire foam på hjulbuer -Wolfgang tire gel på dekk -P21s felg voks Polering med PC: (i rekkefølge): -Meguiars MG 83 -Orange EDGE pad(5-6 hastighet) -ClearKote Quikshine -XMT 360 -Blå EDGE pad (3-4 hastighet) -Pinnacle Crystal mist -Duragloss NU glass på vinduene med PC og hvit EDGE pad. Meguiars NXT glass cleaner på innside Alt fjernet med Microfiber fra Meguiars/Cobra Ble vel sånn ca 90-95% fornøyd. De ripene jeg ikke klarte å fjerne var enten for dype, eller så hadde jeg trengt roterende maskin og MG 84. Eier av bilen ble strålende fornøyd Noen bilder: FØR: P21s at work (jepp!! den er rosa og lukter promp)men gjør jobben sin...... På med Foam Gun og DP shampo: Etter vask (før polering) FERDIG: Feleger bærer preg av nesten 10 år på veien. Wolfgang tire gel er "matt" dekk glans. Hjulbuer er viktig Motor også Bilen har ikke rullet mer en 55.000, så den er "ny bil" mht interiøret. Ble noen bilder her, så sorry om det ble noe mye..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meguiar`s Fan Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Nice nice, dæven jeg koser meg når jeg ser slik glød og entusiasme. Er moro å shine bil :D Fixa opp ei Hyundai Santa Fe drosje igår, men tok jeg bilder ? seff ikke. *skamme seg* Hvordan går det med den karen da ? Gatebil til helga ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 mye tar du for en slik jobb? Vaske og slikt inni bilen er like viktigt som motor,. Ble ikke noen wow effekt for meg, men uansett ble nice! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Tar ikke på meg betalte jobber mht bilpleie. Gjør det gratis når jeg har lyst (familien) Gift med 2 barn!!! Garasje = ferie (he he) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Nja ikke sikker på Gatebil, jobber Lørdag, og søndager er det ofte så sinnsykt mye mennesker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Flott jobb :) Gøy å se hvor du har mulighet til å teste ut andre produkter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Tar ikke på meg betalte jobber mht bilpleie. Gjør det gratis når jeg har lyst (familien) Gift med 2 barn!!! Garasje = ferie (he he) :) Ok, da skjønner jeg, du ser ikke så dette som en jobb, men en "HOBBY" ...jeg synes det er veldig tilfredstilende og se bilen når man er ferdig,,det er det som gjør det gøy for meg. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Gølf Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 jeg har en mørk Audi A4 Avant som har litt småriper her og der.. Hva er fremgangsmåten for å få fjernet mesteparten av ripene? hørt at jeg kunne slipe ned med 3000 papir og polere opp igjen.. hva sier dere? PS: Beklager hvis dette var helt off topic.. sletter spørsmålet hvis ikke truhaa vil ha den her.. Siter - Audi A4 2004 S Line - VW Passat 2001 Highline - Audi A4 1.8T Avant Rieger Style - VW Golf 3 Rieger Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Den tanken slo meg mht 3000 papir også, Lakken på Audi er hard lakk å korrigere. Du får litt jobb med å korrigere etter 3000 også, MG 85 m ullpad, samt 83 på burg pad, så MG 80/82 på gul pad, siste på er MG 21 på beige pad. Brukte selv gul pad fra meguiars + MG 83 på DA maskin, og den tok det meste men ikke alt. Roterende maskin + MG 84 kan også hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jubbly Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 VAG lakk er veldig hardt. kan anbefaler menzerna intensive polish eller hvis det er veldig dårlig power gloss å så final finnish etter på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Såg bra ut! Slik A4`n jeg tok, SKULLE blitt det der! :) Men blir vel litt forskjell med maskinpolering vs for hånd. Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Jubbly: Har en del Menzerna på vei fra usa, hørt den er god på harde lakker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg