Gå til innhold

Innkjøp av Kamera

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Takker for mange gode svar:) Får se an litt..noen som har erfaring med Nikon F80 da? Hvordan er dette iforhold til f.eks Nikon D40x og som dere anbefaler F70? Brukt kan også kjøpes, må ikke være helt nytt..Men helst med linse og veske. Stativ skal kjøpes inn. Og det bildet jeg la til er forresten tatt med mobilen min (SE K800i)..Ser japanphoto.no selger Canon EOS 350D med EF-S 18-55mm linse til kun kr 4749,- dette er da kun nettbutikkpris. Noen som anbefaler det kameraet da?

 

Ser her at du skriver F70 og ikke D70, forskjellen her er at F70 / F80 er ANALOGE kameraer (altså, går på vanlig film).. Så ikke kjøp det ;) hehe!

D er for digitalt for å si det sånn ;) whatch out!

 

Personlig har jeg D70, og er veldig fornøyd! Men kommer jo seff ann på hva du skal bruke kameraet til, men av det du nevner så virker det som D70s'en kan være en slager for deg ;) Til banebruk syns jeg D70'en er altfor treg til fokusering. Men det er helt greit å begynne med ;) Jeg har lært alt gjennom dette kameraet, og ja, jeg er veldig fornøyd :D Derfor har jeg også kjøpt meg et nytt Nikon speilreflekskamera :D

 

17-55mm objektivet til Canon har jeg hørt ikke er noe særlig, men dette er jo etter smak og behag! :) Jeg har ikke testet det, men jeg syns det er mer nyttig for en nybegynner å ha 18-70mm objektivet.

Men Canon 350D er nok et knallkamera :) Mange som liker / trives med dette kameraet. Tror du får mye for pengene her også :)

 

Men skal du ha Nikon D70s blir det jo isåfall bruktkjøp? Samme med canon 350D vel?

 

- Hege -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer MP på 350D ser jeg enn på D70, har det egentlig noen betydning? Og det må ikke være brukt om jeg skulle bestemme meg for D70s:) 5899,- er ikke sååå ille alltså, hvis kameraet et så bra som dere skal ha det til. Men hittil har føler jeg mest for Nikon D70s, er flere som anbefaler det og de som anbefaler det er fornøyd:) Er fokusen på D70s kjappere enn på 350D? Og er det autofokus på D70s? Eller er det kun manuell fokus på linsa? Og er det fokuserer det kjapt? Ikke slik at man kan ta seg en gjesp + en kopp kaffe fra man trykker på knappen til kameraet knipser bildet? Er det det som kalles for lukkertiden? Aner ikke jeg, må bare høre med dere erfarne:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette er greit for Freeman, si ifra hvis ikke, så skal jeg fjerne de øyeblikkelig. Men dette er noen eksempler på bilder jeg mener jeg karnsje kommer til å knipse på treff..

 

http://i88.photobucket.com/albums/k165/Freemaan/Gatebil%20Sept%202006/DSC_0280.jpg

 

DSC_0510.jpg?t=1177947818

 

http://i88.photobucket.com/albums/k165/Freemaan/Gatebil%20Sept%202006/DSC_0516.jpg

 

http://i88.photobucket.com/albums/k165/Freemaan/Gatebil%20Sept%202006/DSC_0285.jpg

 

http://i88.photobucket.com/albums/k165/Freemaan/Gatebil%20Sept%202006/DSC_0278.jpg

 

F.eks at kameraet fokuserer på bilen, mens alt annet rundt ser ut til å være i "bevegelse", noe jeg syns er veldig kult:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 18-70 linsen er skarpere fra 28 mm og oppover enn 18-55. 18-70 linsen er og mye mer robust. både d70 og eos350 er to kamera som begynner å bli litt eldre. men det som skiller disse fra de nyere er hovedsaklig bildebrikken. på D80 feks får du en nyere bildebrikke med 10 mpx. 6,2 på d70 og 350. Det er og litt flere fokuspungt. At fokusen er treg kan ha like mye med linsen å gjøre. du klarer glatt å ta gode bilder med begge disse kamera. nå har jo nikon kommet med en ny linse med bildestabilisator som knuser prisen til konkurrentene som sikkert er konge til banebru. den heter nikkor 55-300 vr ++ får den for underkant av 3000 kr:) Du får et brukt d70 til rundt 4 lapper på foto.no. Jeg hadde bestemt meg for eos350 når jeg skulle ha kamera, men havnet på nikon pga størrelsen (lå mye bedre i handa).

 

Ellers er jo sony alpha et alternativ med innebygd bildestabilisator. dette er egentlig et minolta kamera(sony har kjøpt dem opp). Det er nok lettere å få tak i linser til nikon og canon.

 

Jeg bruker et nikon d50 kamera, det begynner å bli gammelt men bildene blir veldig bra. (se på bildetråden min). Skal jeg oppgradere så hadde jeg nok endt opp med et nikon d200. eller et canon eos 20d eller 30d.

 

og husk: det kommer mer ann på fotografen enn på kameraet..

 

Mvh

Petter Bukkholm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350d og d70 har begge 6 megapixel. begge er nok like raske og begge har innebygd autofokus og kamera knipser med en gang du trykker. trykk halvegs ned for fokus (kamera piper når du har fptt fokus, og helt ned for å ta bildet). Bildene mine er tatt med nikon D50 med 18-70mm linse.

Bildene som er uskarpe i bakgrunnen med bilen skarp er tatt med ca 1/100 lukkertid. da følger du bilen med kamera og tar bilde. lukkertiden blir da så lang at bakgrunnen blir uskarp, dette kalles panorering. kreves litt trening, men det viktigste er å følge bilen før du trykker og så trykker du mens du følger og fortsetter å følge bilen etter du har trykket. fant og ut at en bør bevege hele overkroppen og ikke bare armene, hodet og kamera. Det ble da en mer stabil panorering.

 

mvh

Petter Bukkholm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et Nikon D70 med dette tilbehøret:

AF-S NIKKOR 18-70mm 1:3.5-4.5G ED DX

- Batterilader

- oppladbart batteri

- minnekort på 1GB Sandisk Ultra II

 

Dette til 4000,-. Burde jeg heller legge i 2000,- å kjøpe et D70s nytt?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som står der er originaltilbehør. utenom minnebrikken.

Du får sandisk extreme III 2gb cf kort på http://www.bestbuy.no til 399 kr.

Finn ut hvor mange eksponeringer det er tatt med dette kamera og om det er støv på bildebrikken. Å rense bildebrikken koster ca en 1000 lapp så visst det er det kan du liksågodt kjøpe nytt. da har du jo garanti og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår