volvoticc Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 hei. har problemer med at det kommer MYE olje ut av utåndinga på min 230 forgasserturbo. Det kommer mye olje når motoren blir litt belastet. for det første, hva kan være grunnen til dette? jeg lurte på om jeg skulle tette utåndinga på blokka og ta utåndinga ut på oljepåfyllingslokket. (vis det vil fungere da?) håper noen har noen å si om dette:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Kanskje du har noe tette rør i blokka? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Det kan du gjøre, men du kan å få tak i et påfyllingslokk fra B18/20 motorene, det har en slange på toppen som kan brukes.. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Den slangen som går fra utåndinga går orginalt bort til innsugslangen, stemmer ikke det? Er den der enda? isåfall er nok det feilen, da den vil trykke luft INN i veivhuset istedenfor å suge ut.. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 En ting er at motoren kanskje er utslitt så den har gjennomtrekk. Du har en spiral "flammefelle" av kobber i nippelen til utluftinga, om denne er der så fjern den, for den har tendens til å tette seg. Sjekk også det som Fighter sa om trykk inn i veivhus igjen, har opplevd noen glupinger som har gjort det på flere motorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 er ikke bare toppen som er sliten og slipper olje ned i forbrenningsrommet da? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoticc Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 den ryker ikke i det hele tatt, så tror ikke det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg