Gå til innhold

ABS + Håndbrekk varsellampe

Ranger emnet


damnation

Anbefalte innlegg

Opplevde det tidligere i dag, startet bilen, men ABS og håndbrekk lampa ble lysende, kjørte sånn et par km, parkerte, måtte gjøre et par ting, kom tilbake, starta bilen som normalt, altså airbag abs slukket etter noen få sec. Vindusviskere fungerte heller ikke mens de to lampene lyste konstant. Trodde det var en eller annen sikring, men. Noen som har opplevd dette før ?

VW Passat 2008 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...hørtes rart ut =S eneste jeg vet er at på knappen jeg har som kobler ut sikringen eller noe på abs'n så begynner brekk og abs lampa og lyse så virket jo som sikring men kan vel kanksje være kontakt med en abs føler? =S

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan vel kanksje være kontakt med en abs føler? =S

 

Jepp. Få noen til å lese ut feil-loggen på ABS'en, så finner du ut hvilken føler som er defekt.

Hadde akkurat samme feil på damas -94 Golf, da var det overslag i Venstre foran. På de eldre ABS systemene slik som på din og damas vil lampen slukke når den ikke finner noen feil ved start. Ergo vil lampa slukke hvis det er periodisk feil på en sensor.

På nyere biler vil lampa lyse helt til feil-loggen er slettet...

 

Av en eller annen grunn er det som regel alltid venstre foran som er defekt på Golf...

Er easy og bytte, men du bør pusse reint med en Dremel eller lignende, og sette inn med litt fett. Sensor får du uoriginalt fra f.eks CD-Cardic eller lignende. Koster ca 6-700 foran, litt dyrere bak.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du fylte inn der jeg ga meg;) hehe

Hehe tror faktisk samme skjedde på den jeg har for noen år siden. Var bare ikke sikker isted, men modern sa det ble byttet pga no lampe som lyste av og til for noen år siden ;)

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å mistenke et jordingfeil nå. Skal dra ut mp3 spilleren i morgen og sjekke om det kan være noe der. Det som skjer når lampene begynner å lyse :

 

- abs lampen tennes

- håndbrekk lampen tennes

- vindusviskere fungerer ikke

- frontlys lyser sterkere, tror nesten det bytter til langlys :)

 

Når jeg tenker meg om, så har noen "tatt" refleksene + blinklys deksel fra frontfangeren for par uker siden. Pærene ligger bare og henger i åpningen der. Hvis vann kommer på der, eller berører et eller annet, kan skje, skal ordne det i helgen.

VW Passat 2008 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår