Gå til innhold

AWD på v70

Ranger emnet


blodfisk

Anbefalte innlegg

driver selv å skal handle meg v70 2,4T awd 2001/2002 modell om dagen :) skal ha det som bruksbil da..blir sikkert å kaste på noe R opptikk og R felger :D

min kommer det dog til å gå på svenske skilt på, da jeg bor i sverige..er LITT bedre priser der for å si det mildt..

 

syns v70 awd er knall på vinterføre, har prøvekjørt flere.. tar seg bra fram :) :win

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må spinne framme før den begynner å ta bak.

Har sett film av V70 med awd og då ser du den spinner framme før bakhjulene begynner å dra.

Har og sett video på youtube der bakhjulene ikkje tar i heiletatt nr det spinner framme. Men der må det ha vert noe gale med systemet.

 

Bakkestart er det vel ikkje så gunstig at du må spinne framme først før bakhjulene får kraft :/

 

Volvo har noe å lære av Quattro systemet til Audi!

 

Har prøvd dette selv. Når man skal kjøre sånn MÅ man skru av antispinn så skal du se alt fungerer ;) Mener noen sa at det står i bruksanvisningen om dette oxo

 

Mvh

 

Dessuten så er systemet veldig raskt så fremhjulene vinner ikke å spinne før bak kobler inn. Den registrere forandring mellom fremdekk. Så fort den merker en liten forskjell kobler den inn. Så hvis man bruker bilen rett og kobler ut det man skal vil man ikke se at fremhul spinner før bakhjul kommer inn i bildet

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hva er forbruket på en 1998 model v70 2.4T awd. Finner ingen eksakte tall her på forumet.

 

Tror min ligger på ca literen på mila.. Alt etter hvordan jeg kjører.. Syntes ikke den bruker mye vertfall, og den er litt trimmet i tillegg. :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår