opel freak Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Vil tro at gnisten er uvesentlig her, bensinen er så varm når den kommer i eksos huset at det går i lufta alikevel Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Første videoen er ikke anti-lag, men turtall sperre. Mange tror dette er anti-lag, men det er det altså ikke. Anti-lag bestemmes utifra hvor lenge man kutter tenning etter man slipper gasspedalen. Jo lengre man kutter tenningen jo mere bensin går igjennom systemet og hardere blir kreftene. Smellene skal komme hver gang man slipper gassen uansett turtall. Ikke kun på topp turtall. I utgangspunktet så kan man si at anti-lag fungerer på lik måte som turtallsperre, men at det fungerer etter pedal istede for turtall Mvh Det smeller jo lenge etter at han har sluppet gassen.. Om du mener sierra cosworth filmen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Og turtallsperra blir på 99% av bilene regulert med bensinkutt, ikke tenningskutt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Stussa litt på det jeg også.. Får vel ikke så intense smell så lenge etterpå ved bare å dra den på sperra? Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-30 big Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Og turtallsperra blir på 99% av bilene regulert med bensinkutt, ikke tenningskutt.. Blir vel fort smelta stempler i en turbo motor da viss du skal ta bensinen på turtalssperra... er bedre med tennings kutt... da kjøler bensinen i steden når gnisten blir borte Siter INGEN tingen er perfekt orginalt! 1249HK-1588NM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Nja, jeg trodde det samme.. På volvoen jeg hadde så hadde jeg EGT sensor samt mulighet for å ha turtalsperre ved bensinkutt/tenningskutt etter hva jeg programmerte. Eksostempraturen ble ikke noe høyere når man kutta bensinen. Den kutta bensin 100% pr takt pr sylinder, men ikke alle samtidig.. Derav så blir det heller ikke magring av drivstoffblanding og tenningsbank/smelting. det ville jo bare vært for dumt om det var magring av blandinga som gjorde turtallsperra. Det ville jo heller ikke fungert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Nja, jeg trodde det samme.. På volvoen jeg hadde så hadde jeg EGT sensor samt mulighet for å ha turtalsperre ved bensinkutt/tenningskutt etter hva jeg programmerte. Eksostempraturen ble ikke noe høyere når man kutta bensinen. Den kutta bensin 100% pr takt pr sylinder, men ikke alle samtidig.. Derav så blir det heller ikke magring av drivstoffblanding og tenningsbank/smelting. det ville jo bare vært for dumt om det var magring av blandinga som gjorde turtallsperra. Det ville jo heller ikke fungert. Når jeg drev å undersøkte dette på min så ble jeg anbefalt turtallsperre som kutter via tenning pga mindre stress på motor. Skal man ha bensinkutt må man ha en ECU som kan styres, så vil nok tro at de fleste har med tenningskutt som fungere på fleste biler uten store inngrep Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.