fastolsen Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Sierra cossie: Cossie nr2: Wrx Sti på snø: EVO på rulle (402m simulasjon) Og her er det full krig: Enjoy;) Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Det hadde vært noe å snikmontere på bilen til mutter. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*TKV* Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Det var jo reine nyttårsaften på den siste der!! WRX Sti'en på snø var fetest! Siter ''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.'' Min lillesøster på 7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildes Schwein Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Hva går egentlig anti-lag system ut på? Siter BMW 94' 320i ///M-tech. X-BMW 88' 518i (Vrak-tech) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*TKV* Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 er ikke noen ekspert så ikke stol på meg, men mener det går ut på at bensin sendes rett inn i turboen, og når bensinen treffer turbin hjulet som er glovarmt,anntenner bensinen, og turbinhjulet får fart, og turbotrykket går opp. Siter ''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.'' Min lillesøster på 7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 lurer også på hva det går ut på, hva det gjør og hvordan det funker.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 *TKV*, hvordan sendes bensinen dit? Eget rør? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Noe som det her kanskje? http://www.rallycars.com/Cars/bangbang.html Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 trur det heller har med tennings justering å gjøre slik at det blir tenning mens eksos ventilene er åpne slik at turbin hjulet drives... ikke at jeg er noen ekspert jeg heller. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Nå kan jeg kun litt om det gamle antilag systemet slik det var på audi s1 feks, der sendte de bensin rett i manifolden i allefall. Men et par av disse videoene tror jeg ikke innholder antilag, feks den hvite evoen, tror han kun har datasprut og tenningskutt ved sperre/flatshift pga det kun smalt ved girskift Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*TKV* Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 *TKV*, hvordan sendes bensinen dit? Eget rør? Sendes igjennom sylinderne tror jeg. Men blir ikke noe tenning fra tennpluggen, så bensinen er uforbrent når den kommer ut eksosporten, og inn i eksosmanifolden. Siter ''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.'' Min lillesøster på 7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 hvis jeg har forstått det riktig: Når man går av gassen, så sendes besin inn i syl, men blir ikke antent pga mangel på gnist og går da ut i manifolden hvor det antennes grunnet høy varme. Denne "eksplosjonen" lager et trykk som går inn i turbo og holder turbinen igang. Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Nå kan jeg kun litt om det gamle antilag systemet slik det var på audi s1 feks, der sendte de bensin rett i manifolden i allefall. Men et par av disse videoene tror jeg ikke innholder antilag, feks den hvite evoen, tror han kun har datasprut og tenningskutt ved sperre/flatshift pga det kun smalt ved girskift Støttes! Så ut som om den senka tenninga så mye at den omtrent bare brant bensin i manifoilen. Fikk gamlevolvoen min til å å bli sånn når jeg feilprogga litt på piggybacken. Fikk jeg over 1 bars ladetrykk i fri mot de 0.2-0.3 man vanligvis får. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Første videoen er ikke anti-lag, men turtall sperre. Mange tror dette er anti-lag, men det er det altså ikke. Anti-lag bestemmes utifra hvor lenge man kutter tenning etter man slipper gasspedalen. Jo lengre man kutter tenningen jo mere bensin går igjennom systemet og hardere blir kreftene. Smellene skal komme hver gang man slipper gassen uansett turtall. Ikke kun på topp turtall. I utgangspunktet så kan man si at anti-lag fungerer på lik måte som turtallsperre, men at det fungerer etter pedal istede for turtall Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 antilagg har mange måter å fungere på, en er ganske enkelt å pøse på med bensin, og Senke tenninga kraftig, så gnisten kommer med åpen eksosventil og tubrboen holdes igang uten at man har noe særlig effekt fra motor. Dette er ikke akkurat sunt for motor og turbo, så man må ha ting som holder. Turtallsperre har lite til felles med antilagg Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg