Gå til innhold

Shortshift, hvordan montere?

Ranger emnet


dexter_cf

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor enkel forklaring du hadde tenkt, men det er bare å bytte den gammle og lengre girstangen med den nye!;)Kulelageret som omfavner knokkelen midt på stanga kan være litt vanskelig både å få av og på. Ellers er det bare å ta av giroverføringen fra den gammle til den nye, noe du mest sannsynlig kommer til fra undersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er noe jeg bør ha tilgang til en løftebukk for å få gjort på en enklere måte?

 

Ante meg att jeg måtte ha dette gjort fra undersiden, og mener jeg har lest dette ett sted også..

Men tvinnet fingrene i håp om att jeg skulle slippe!

 

I samme slengen, hvor mye vil dette ha og si EGENTLIG.. sånn, satt opp imot å kappe stange til halve lengden (over belgen) og heller ha en kort stang sånn sett..?

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meget enkelt å bytte til shortshifter, jekk bilen opp fra ene siden og legge 2dekk under den så du er sikker når du kryper under. Er 2skruer under som må ut, også må du ha av noen skurer oven ifra. Tar deg 10min å gjøre dette.

 

Det har meget mye å si ved å bytte til shortshifter kontra å kappe stanga, du vil ikke få kortere shift bevegelse ved å kappe stanga, fordi delene fra kulen og ned er lengre på shortshifter, noe som den ikke er på ei normal girstang.

 

Jeg har ubrukt en shortshifter til Civic/Crx 88-91 liggende i orginal embalasje vist du er interessert.

Porsche

 

 

x Honda crx

x Honda prelude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

DSC01426.JPG

 

Her er fra min bil.. var noe anderledes "belg" enn hva det var på tegningene i boka fra haynes.. og hva jeg har sett tidligere!

Men det gikk detta og!

 

Det kan anbefales til gud og hvermand, nesten, å gjøre detta på sin lekebil..

Eneste negative jeg har opplevd, er att hvis man er litt slapp og ikke settern hardt nok i gir kan man oppleve att den spretter ut av gir og alt det medfører..

Skvatt greit første gangen for å si det sånn! ;D

 

Ellers er det bare tut og kjør!

 

Enkel jobb, billig mod!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår