Gå til innhold

spm ang. spacere

Ranger emnet


AndersTM

Anbefalte innlegg

Eg lure litt på å kjøpe meg eiker E1 snart, og då e må eg jo nesten space dei ut. Men kor store spacera skal eg bruke framme og bak? Kva er vanleg? Må eg også sette inn lengre boltar?

Hvilke spacera skal eg kjøpe? Universal, eller f.eks. dei litt dyrare på bcb?

 

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spacere med lange bolter er ikke bra for hjullager! Bilen vil knele litt. Spacere som bygger ut nye bolter funker kjempe bra :)

 

Men: hos meg subber det på hæyreside når jeg har folk baki pga phanhardstaget og 225 dekk (på eiker e1 ja)

Så du har ikke mye plass til overs!

Bilen min har kun 40mm senkesett.

 

Så hjulbuer må modifiseres for å få plass til spaca e1, men dette var du vel klar over!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Spacere med lange bolter er ikke bra for hjullager! Bilen vil knele litt. Spacere som bygger ut nye bolter funker kjempe bra :)

 

Men: hos meg subber det på hæyreside når jeg har folk baki pga phanhardstaget og 225 dekk (på eiker e1 ja)

Så du har ikke mye plass til overs!

Bilen min har kun 40mm senkesett.

 

Så hjulbuer må modifiseres for å få plass til spaca e1, men dette var du vel klar over!?

 

kremt,belastninga på hjullagret blir jo lik uansett hvilke spacere du bruker.uansett om de bruker lengre bolter eller om det stikke ut nye på spacern..

 

det er tykkelsen på spacern som avgjør belastninga på lagret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører med 25mm spacere foran og bak når jeg har nyere volvofelger på 945'n, og har hittil ikke merka noe mht hjullagrene.

noe særlig breiere spacere tror jeg riktignok ikke man bør satse på, skal sjekke litt til høsten igjen åssen det ser ut på lagerfronten!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår