Stingah Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Beklager gutt. Men det stoler jeg desverre ikke på.Hvis det er feil på noe i bilen, vil du ikke få en troverdig måling. JO enklere, jo bedre. Hehe, men er ikke alle som har slikt utstyr da.. Ikke jeg i allefall, men er nok enklest og best slik du sier.. Du har tross alt en anelse peil når det kommer til golf iv ;) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Det gjelder ofte uansett bil du har det gitt. Enkelt og rett er ofte godt det. hehe. Har ofte lært ved å prøve og feile innen fornuftens grenser. noen ganger funker det, andre ganger ikke. Et sett med turbotrykksmeter koster fra 200 kr og opp. Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Hei. Koblet til turbotrykkmeter nå - men tror ikke meteret er helt stabilt. Om ikke jeg har koblet det feil??? Kobler seg innpå slangen fra n75 til wastegateventil??? Ved tomgang så viser den undertrykk på ca 0,5 - 0,7 bar. det er nok riktig. Men ved belastning stiger ikke trykket til mer enn 0.3 bar. Uansett gir og stilling på gasspedalen. Tror jeg må prøve ett bedre meter.. Men når motoren går i nødmodus på 5 gir ved 130 km så viser måleren 0.3 bar. Og meteret låser seg der. uansett om bilen går på tomgang eller fullgass. Stopper jeg motoren og starter igjen så returneren nålen på meteret og begynner å måle igjen. Noen som har noen teori eller forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Jupp Geir. Du har koblet på feil. Ved N75 ventilen vil fu ikke ha trykket fra turboen. bare styrende verdier. du må få koblet inn via en nippel i intercooler-røret til innsuget. først da vil det vises. er kun på modeller med annen turbo du kan koble inn turbotrykksmeteret der. bor hull og sett i en passende nippel. lim med tokomp. lim.. da sitter det og er tett. Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mai 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 fikk reparert det nå. var sensor for turbotrykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Hvordan fant du ut det? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 fikk beskjed om å sjekke den siden feilkoden i første innlegg også kunne innbefatte den.. så jeg prøvde med en ny og feilen forsvant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Var det en scan du gjorde med bilen i gang eller? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.