Geir A Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Orginalt filter i boks. Slange tilkoblet boks. Har byttet ut en og en slange så om en slange er feil så har det vært det i utgangspunktet. Skal sjekke om det er bevegelse i wastegateventilen etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Vet ikke engang hvor wastegaten sitter. Kan du forklare hvordan du sjekker den ventilen? Kan jo sjekke på min og.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Den sitter ved turboen - følg slangen fra n75 ventilen og ned til wastegateventilen på turboen. Sjekker den med en vacum/trykkpumpe for å se om den får bevegelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Oki.. må lese litt i haynes for å forstå det der ja :) Hva er N75-ventilen? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Kontrollert wastegateventil nå. Den begynner å åpne ved 0.25 - 0.3 bar undertrykk og får full åpning ved 0,55 - 0.6 bar undertrykk. Og returnerer med en gang jeg reduserer trykket? Normalt eller ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Snes det der hørtes ganske så normalt ut ja. Forskjell med og uten boks? Sjekket du turbotrykket og hvordan det er? Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Oki.. må lese litt i haynes for å forstå det der ja :) Hva er N75-ventilen? N75 ventilen styrer wastegaten som igjen styrer turbotrykk. Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Snes det der hørtes ganske så normalt ut ja. Forskjell med og uten boks?Sjekket du turbotrykket og hvordan det er? Har ikke målt turbotrykket ennå. Kan jeg bruke vag-com til det eller må jeg bruke en turbotrykkmåler? Problemet skjer kun ved boks og ved full gass på 4. og 5. gir ved ca 3200 omdr - ca 120 til 140. Var tilfeldigvis på tyske motorveier idag og om jeg hadde delgass så dro den med jevn kraft opp til ca 170 - 180 men ga jeg full gass da så mistet jeg all effekten. Kan jo være boksen som lager problemet, har vært i kont dialog med importør og han har nevnt wastegaten som ett problem men den er vel utelukket nå. Har lyst å prøve med en annen boks for å se om problemet blir borte - lite lysten på å kjøpe en ny bytteturbo for 6200 kr og problemet er der fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Har ikke målt turbotrykket ennå.Kan jeg bruke vag-com til det eller må jeg bruke en turbotrykkmåler? Problemet skjer kun ved boks og ved full gass på 4. og 5. gir ved ca 3200 omdr - ca 120 til 140. Var tilfeldigvis på tyske motorveier idag og om jeg hadde delgass så dro den med jevn kraft opp til ca 170 - 180 men ga jeg full gass da så mistet jeg all effekten. Kan jo være boksen som lager problemet, har vært i kont dialog med importør og han har nevnt wastegaten som ett problem men den er vel utelukket nå. Har lyst å prøve med en annen boks for å se om problemet blir borte - lite lysten på å kjøpe en ny bytteturbo for 6200 kr og problemet er der fortsatt. Du må nok prøve med et turbotrykksmeter for å få sjekket det enkelt ja. Diagnose hos verksted går visst også ann å bruke, men det koset jo ofte litt. Prøv en annen boks du, hvis du ikke finner noe feil med trykket. Tviler på at turboen er gåen. Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Man kan måle turbotrykket med vag-com.. Det er jeg 99% sikker på.. Gå inn på ross-tech.com å les i vei :) Jeg har sitti å sett gjennom alle de sensorne med bilen i gang og det er mange som det står bar bak, så vil tro en av dem er selve turboen, noe annet ville vel vært rart Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Ja, man kan lese av med vag-com. men når du er ute å kjører er det lettere å se på et turbotrykksmeter som gir utslag med en gang og slipper å stabilisere seg. i tilleg kan man holde øynene mer på veien enn på en pc-skjerm. Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Derfor man har vag-scope det vettu ;) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Beklager gutt. Men det stoler jeg desverre ikke på. Hvis det er feil på noe i bilen, vil du ikke få en troverdig måling. JO enklere, jo bedre. Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Hva skal jeg se etter ved målingen? hvilke opplysninger: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Som skrevet tidligere. Normal peak er på 1,2 bar og går ned til 0,85-0,9 stabilt ved normal funksjon. kan mulig synke eller øke noe på turtallet. men det er bare normalt. Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.