Gå til innhold

TurboTony sin Chevolvo 282 (Grp A Replica)

Ranger emnet


TurboTony

Anbefalte innlegg

du kan jo gå inn på forumet på http://www.norsk-rally.com og høre med folk der, siden det er mange der som har mer peiling på dette enn meg.

men der gjelder det som oftes god forumånd osv, men det virker som om du har koll på akkurat den saken!

 

jeg går med samma saken i magan, er ikke helt sikker på om det blir 242(har en på hånda), 245 (har 2 stående) eller en 780 (drømmebilen...), resepten er uansett en v8 (ser mest på en m5v8'er) med bur og full pakke, seriøse hjuloppheng(rørbærearmer/øhlins/sellhom), ettellerannet multilink bakaksling, manuel/sekvensiell kasse, med skilt og nbf lisens.

men siden kone og barn, firma og kommende husbygging(med feit garasje!) tar det meste av tida, kan det nok fort ta en stund før dette blir realisert, iallefall i værstingsversjon.

245 med v8 er på tapetet, så det blir nok ikke så lenge til.

 

så jeg skal følge med på dine erfaringer.

 

vet det går en 240 i noen bakkeløp med 4x4 og turbo, ser litt hjemmemekk ut, men han får jo kjøre han, så mye er nok mulig. tror han får kjøre i supernasjonal, så om han har oppimot 2,8 ltr, og en turbokoefisient på 1,3 (regner + 1,3 ltr pr overlader) blir jo det 4,1 ltr, og 4x4 er jo ikke akkurat standard på 240.....

 

Ja det var utrolig koslig å høre!!!

jeg mener og synnes det er viktig og få med all info om bile og fram gang når man har ett sånt prosjekt som dette her, vis andre trenger råd eller tips for ex så slepper man og skrive det 100 ganger fordi man har skriv det og forklart det fra før av!

 

så det kommer til og bli tatt utallig bilder og forklaring på ting. men noen ting liker jeg også og holder får meg selv.

men jeg blei veldig forelska i v8'er volvo etter min første tur med det synnes det gikk og oppførte seg som en helt annen bil.

 

og jeg vil gjør det meste ut av dette prosjekte mitt og vil ha ting helt perfekt sånn jeg slepper og måtte rette opp ting i etter kant.

 

grunnen får dette går litt stille akkurat nå er pga jeg er lærling, men blir ferdig til sommern og det er lønnen noe helt annen ( er lastebil sjåfør ) og har ikke noe lån da og ikke unger og ikke gift og ikke hus, så alt av penger skal brukes til denne bilen!

 

men jeg kommer til og få mye hjelp fra en god venn Per han som kjører 780 v8 fordi han har vært endel borti chevolvo'er så han er flink og har mye erfarlig med ombygdde chevolvo'er.

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da bestiller jeg tidlig i Jan mnd :

 

Også bygger jeg om eksosen til 2,5" separat helle veien bak,

som blir gjort om etter vært når plasen skal av osv fordi da må jeg ha de på siden!

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at alle innbefatter ACR Treffene?:P

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

 

den var faktisk 1 av planene min, 242 var egentli meldt på i år men det bare skjerte seg litt med andre ting jeg måtte, men den banen har jeg veldig lyst å teste !

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dra Tony med meg de 120 mila det er hver vei! ;)

 

jaja vis du og jeg bestemmer oss får å dra ditt så drar vi sammen, men tar nok 242 på en henger opp ditt sånn at jeg kan tørre og bruke den litt

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo et seriøst burprosjekt det der, men vet ikke helt hva den skjermbreddinga bak var, mulig vinkelen gjorde den voldsom?

 

personlig syns jeg den breddinga hans ser helt jævlig ut..heldigvis er smaken som baken..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår