boXer Skrevet Juli 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2002 Jeg er så forbanna idag, fordi i ettermiddag mens jeg satt ved PC'n så begynte harddisken min å lage stygge lyder... Den samme lyden fikk jeg for en stund siden, og da slutte plutselig den ene partisjonen/delen av disken å fungere. Og idag ordnet jeg med reklamasjon på disken, og bestilte meg en ny større. Og like etter det var gjort kom den fryktede lyden igjen. Da viste jeg hva som var på gang og ble straks ganske forbanna. Jeg prøvde å la pc'n stå på (siden ting fortsatt fungerte sånn halveis) men til slutt klikka det og maskina starta på nytt. Og da var det hele over... windows vil ikke loade lenger, den vil ikke lese fra disken engang :( Så hvis jeg har hatt totalt uflaks, så er hele disken uleslig, og ikke bare windows partisjonen... Jeg har selvfølgelig ikke hatt noe CD-R-plater i det siste... Så det betyr i tilfelle slutten på: -ca.12GB med DivX filmer og 4GB med bilfilmer :mad: -ca. 6GB med musikk :mad: -noen hundre MB med bilder :mad: -maaange timer med Photoshop arbeid :mad: -flere dokumenter og sånnt :mad: -lagrede email's med passord, viktig info og den slags :mad: -+++++++++ masse dritt Sånnt hjelper lite på humøret mitt når jeg tenker på alle timene jeg har brukt på diverse. Så da kanskje det hjelper å klage litt og synes litt synd på meg selv en liten stund.... :mad: fucku :knob: knock :fire: :fuckme2: kebabåndes Devil anger2 violin :( :( :( :( :( :( :( :( :( jeje... life moves on... ellerno :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ardous Skrevet Juli 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2002 hmm, send Hdd'en din til er data firma i lag med en ny Hdd og få de til å føre over det som er igjen av filer som er intakte, muliig det er noe spm fortsatt kan berges, jeg hadde Hdd krasj engang og da sendte jeg den bare til en kamerat som jobber i it firma og han fikk ut det meste i bra stand. Hvis du ikke kjenner noen med utstyr som kan fikse det til deg så må du sikkert bruke et it firma eller noe, de vil sikkert ha noe for jobben dog... Kan prove partisjonmagic, men det regner jeg med at du har prøvet :) Lykke til :) ps: har du scanna den for virus? finnes virus som destroyer Hdd's Siter Moderator kan gjerne slette min konto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Juli 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2002 Å redde innhold fra en cræsha harddisk hos et firma kan være usansynlig dyrt.. bare så du er advart :) Når det gjelder eposter som er viktige å beholde gjør man følgende: sørg for at "leave messages on server" og "remove from server when deleted from deleted items" er krysset av. Da vil serveren alltid ha en kopi av de epostene du ikke sletter. Ulempen er selvfølgelig at man må passe på at man sletter mail etterhvert. Dette har reddet meg mange ganger :) Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Juli 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2002 Ta og ring gutta på http://www.ibas.no/ , det kan vel koste fra 4-5000 og oppover, men det er likevel verdt å høre. .Net Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ardous Skrevet Juli 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2002 Prisen kommer an på hvor deffekt Hdd'en er, kan vere fra 500 til flere lakser, hvis plata er helt deffekt så blir det dyrt ja, men tror ikke det skal koste så masse å sende den inn for å få de til å sjekke den. Siter Moderator kan gjerne slette min konto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 18, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2002 Originally posted by Ardous hmm, send Hdd'en din til er data firma i lag med en ny Hdd og få de til å føre over det som er igjen av filer som er intakte, muliig det er noe spm fortsatt kan berges, jeg hadde Hdd krasj engang og da sendte jeg den bare til en kamerat som jobber i it firma og han fikk ut det meste i bra stand. Hvis du ikke kjenner noen med utstyr som kan fikse det til deg så må du sikkert bruke et it firma eller noe, de vil sikkert ha noe for jobben dog... Kan prove partisjonmagic, men det regner jeg med at du har prøvet :) Lykke til :) ps: har du scanna den for virus? finnes virus som destroyer Hdd's Vet ikke hvor mye det vil koste å sende inn harddisken til sjekk. Men spørs om jeg gidder det... Har ikke Partition Magic , men jeg skal teste disken i denna pc'n nå for å se om det er noe liv i den overhode. Da kan jeg jo prøve å sjekke den for virus også. Er jeg heldig er den ene partisjonen i orden (med filmer musikk osv.) *krysser fingrene :D * Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ardous Skrevet Juli 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2002 Hvis disken din er delt og du får til å bruke den, så er det nesten helt sikkert et virus du sliter med, var det som skjedde med min, fikk et virus som herja med den ene partisjonen og klarte å "gjemme" bort 1GB, hvis det er det problemet du har så er det bare å søke litt på nettet etter partition magic, det skal klare å fikse den i bra stand igjen :) Lykke til :D Siter Moderator kan gjerne slette min konto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2002 Nå har jeg ikke fått sjekket den enda, men sist edt skjedde ble den ene partisjonen uleslig, og det stod at den ikke var formatert. Og det gikk ikke ann å formatere den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2002 Damn! *brenneutnoenhundremegamedbilder* Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2002 Originally posted by Dr_S Damn! *brenneutnoenhundremegamedbilder* Ja faen, gjør det!!! Jeg trur det er et virus som har kræsja disken min! Prøvde å teste en ista... det var ikke lett. Ser dårlig ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2002 fikk også krasja en hardisk natt til fredag:mad: Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg