Gå til innhold

Bilforumet`s 244`er

Ranger emnet


xwewit

Anbefalte innlegg

Posta først denne under "sommerbilder", men kopierte like godt hele greia inn hit :)

 

 

s_lvpilen1.JPG

 

157-5767_IMG.JPG

 

silver244nr2.JPG

 

Denne bilen kjøpte jeg for 6000kr i høst. Det er en 1987mod med B230K, M45 og 3,31.

 

Lakka kanalene, listene nede på dører/skjermer og bakskjørt svart (100kr i lakk på Biltema), lakka baklyktene (119kr på Torshov Bilrekv.), felte inn tåkelys i frontspoileren (139kr på Biltema). Satte på en dekorplate jeg hadde liggende, lakka plasten inni frontlyktene, smekka på et Lesjøfors og skrudde på JP-felgene. Resultat = En billig bruksbil som ikke ser altfor ille ut, og som får gå til neste EU-kontroll. Da skal den forenes med sine artsfrender på de evige spikermarker.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

volvoen.JPG

 

Et bilde av den gode gamle blå, tatt på Vallåkra i 2000. Den sover nå, men den vil gjenoppstå, sterkere og villere enn noen gang! Stikkord: 5 sylindre, datasprut, voksen turbo, osv. osv...

 

Bilen er i utgangspunktet en 1979 modell 244DL. Jeg har bygget om utseendet til 1985mod USA. Ser at endel her inne misliker USA-fronten, men jeg digger den :) Jeg stilte ut sist på Vallåkra i 2002 eller 2003 (husker ikke helt), da var det TO biler i 240-klassen som hadde USA-front, min og den som sto ved siden av. Tvers overfor min sto det FEM biler på rad med Plast&Sons "T-Rød" styling... Say no more...

 

Jeg synes forøvrig at 240 med styling blir litt sånn "dress og joggesko", det passer liksom ikke helt sammen. Den eneste 240'en med styling jeg synes er fin er den blå 244'en som jeg har sett et par bilder av her inne (husker ikke hvem som har den, jeg er litt fersk her inne enda), den som har "hjemmelaget" styling. Den er fin uten å bli voldsom.

 

Må man på død og liv lime på skjørt på en bil, kjøp en Nissan 200 :)

 

Folk har heldigvis forskjellig smak :)

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

157-5742_IMG.JPG

 

157-5745_IMG.JPG

 

Her står bilen hos han som skal bygge motoren. Bildene var tatt nå i påska. Som man ser, den eneste "stylingen" jeg har på denne bilen er en original Volvo bakvinge til 240, og en 850 stasjonsvogn takvinge med bremselys. Grunnen til at bilen er så høy foran er selvfølgelig at det ikke sitter hverken motor eller girkasse i den :) Jeg synes også at bakenden blir mer "clean" med helrøde baklys sammenlignet med baklys med hvit blink.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår