Gå til innhold

Øvelseskjørte i 146 km/t

Ranger emnet


GnarKiLL

Anbefalte innlegg

Leste en litt interressant artikkel på dagbladet hvor en 18-åring øvelseskjørte med faren, og ble stanset av politi i 146 km/t. Nå vil 18-åringen bli anmeldt for fartsovertredelse og kjøring uten gyldig førerkort.

 

Mitt spørsmål er: Hvordan kan man bli anmeldt for kjøring uten gyldig førerkort når man øvelseskjører?

 

Dagbladet

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en litt interressant artikkel på dagbladet hvor en 18-åring øvelseskjørte med faren, og ble stanset av politi i 146 km/t. Nå vil 18-åringen bli anmeldt for fartsovertredelse og kjøring uten gyldig førerkort.

 

Mitt spørsmål er: Hvordan kan man bli anmeldt for kjøring uten gyldig førerkort når man øvelseskjører?

 

Dagbladet

 

Kaller ikke å kjøre i 146 km/t for øvelseskjøring men... alacocaina

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det er vel faren som skal komme i knipa der?

når du kjører med trafikkskolen er det kjærelæreren som får bot\prikker om eleven kjører for fort

Var det jeg og trodde. Men har det kanskje noe å si at den øvelseskjørende var 18 år?

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne tråden ser litt død ut, men jeg kommenterer det likevel.

 

Det som skjedde, var at far og sønn først grisekjørte (sønnen kjørte) under øvelseskjøring. De ble stoppet, og faren mista lappen på stedet. De fikk imidlertid lov til å kjøre hjem, siden det er upraktisk å sette bilen midt i skauen.

 

Men så dreit de i å kjøre hjem, og fortsatte øvelseskjøringa. Dette var ulovlig, ettersom faren ikke hadde førerkort. Dermed var det juridisk sett sønnen som kjørte bilen, så når de ble stoppet nok en gang pga latterlig høy fart, var det han som måtte ta smellen.

 

Så sånn er det...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår