Audi RS80 Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=110565&highlight=bolf der får du et par tips :) Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Jepps.. De har gjort en nydelig jobb der. Men de har vel plastsveisa, er litt usikker.. Har sendt han en pm så får vi se :) Prøver egentlig bare finne et dugelig lim nå. Har funnet ut at jeg må nesten ha no plastprimer og. Få plast-lim som går rett på plasten, am i right? Den fra terason må man i allefall ha primer på.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 ja skal gå fint det, husk å puss skikkelig med p80 overalt der du skal lime og bruk plastprimer. Skal du gå fra dette med et bra resultat, må du ha masse masse tolmodighet og regne med å feile et par ganger :) kan nokk være vanskelig å få bra på første forsøk Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Oki.. Men trenger man plastprimer der man ikke musser gjennom lakken egentlig? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 kjøp noen tuber med sikaflex eller noe lignende, peis på i alle hull og legg godt i fangeren. Legg de ferdig trimma plastbitene i utsparingen, og peis på med sparkel over hele greia :) Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Det er en dårlig vane å legge inn tips om man ikke ANER hva man driver med sier bare jeg :) Sikaflex er elastisk. Det du vil gjøre her vil garantert sprekke opp! 100% sikkert Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 jobber som biloppretter og har prøvd litt av hvert, med sikaflex får du det helt tett og vil holde plasten på plass der du vil ha den, og er rimelig sikker på at glassfiberskarkelen vil holde oppå det hele. Men dette har jeg bare tenkt ut som lettest mulig måte, så er en sjangs å ta Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Ok, beklager jeg var en smule krass da :) For da vet du vel hva du snakker om.. Men sikaflex er jo elastisk, trodde dette var negativt i forhold til den helt stive sparkelen? Må plasten grunnes eller no før man hiver på glassfibersparkel da? Den plasten jeg skal legge nedi utsparringene, kan jeg ikke bare bruke de gamle listene? Trimme dem litt :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 ja du kan trimme de gammle listene. Legg først godt med sikaflex ned, og lim fast listene, slik at du deretter sparkler oppå listene og ikke sikaflexsen. At sikalex er elastisk er bare bra siden den tetter bedre. der det er rei plast må du bruke plastik primer. Aller helst burde du bruke plastikksparkel, den er mer fleksible. Ps, du kan bruke 2K plastlim istedefor sikaflex, men da må du regne med at det koster myye mer :) Jobba med en sånn fanger idag, og der hvor hullene er størst kan du bruke f.eks plastbiter til å holde imot mens du limer Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Ok.. Ja høres greit ut. Ja har sjekka en del på slikt 2k plastlim. Blant annet replast fra Würth. Dette er jo ett kjempeprodukt, men koster 1100,- på TILBUD for ett sett :) Hehe.. Jeg har allerede kjøpt både glassfiber- og fin-sparkel fra plastic padding. Har hørt mye skryt om dette. Men hvor kan jeg få tak i plastprimer? Mulig jeg må ta med meg bitene ned til lakkerern å få han til å spraye dem i full fart.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Så lenge du unngår å pusse inn til plasten så berges du med glassfibersparkel og du slipper å bruke plastprimer. Jepp, 2k plastlim koster skjorta, og et par pakker sikaflex koster vel et par hundringser Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Jepps.. Men de gamle listene må nok primes uansett.. Men vi får se.. skal si fra her når det er gjort :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 det eneste som duger her er plastsveis..spakkel,polyester og sånt tull risikerer du bare at sprekker. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Hoy! Fra leknes? :) Veit du om nån som kan plastsveis førr meg her i område då? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Er fra Stamsund.. du kan høre med et av lakkverkstedene hvor mye de tar. har sett resultatet av a spakkle igjen etter lister og for å si det slik...det så ikke fint ut:D Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg