Volvo_Roger Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Noen som vet hvor mye en m46 clutchen i 940 turbo tåler av hester og nm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbergsen Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Det er veldig vanskelig og si....Kommer MYE ann på hvem som kjører og kjørestil. Siter Volvo 745 TD 86mod bruksbil Bmw e28 518I 85mod bruksbil Volvo 145 73mod prosjekt volvo 142 73mod prosjekt Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Nei selvfølgelig har ikke det noe å si. Han spør jo om hvor mye den tåler, ikke hvordan den blir brukt. Kan desverre ikke hjelpe deg ang. spørsmålet ditt. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 tror dere det holder til sånn cirka 210hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoPower23 Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Det er veldig vanskelig og si....Kommer MYE ann på hvem som kjører og kjørestil. Hei. har ett Orginalt 240 Turbo exsos anlegg på låven her..trur fortsatt d r brukbart..Gi bud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Hei. har ett Orginalt 240 Turbo exsos anlegg på låven her..trur fortsatt d r brukbart..Gi bud :hvaskjera Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 tror dere det holder til sånn cirka 210hk Så lenge du ikke begynner å clutche den, hvis du skal spinne etc, så holder det fint :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Jeg anbefaler IKKE å sette inn forsterket clutch på M46-kassa hold dere til turbo-clutchen! Hvorfor? Jo, fordi en forsterket trykkplate gjør at kreftene overføres i mye større grad til kassa, som rett og slett ikke tåler det. En original turboclutch som slurer fanger ihvertfall opp de værste momentpeakene fra en trimmet turbomotor. Snakker av erfaring med div knuste M46-kasser.... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Jeg hadde forsterka trykkplate og sinter på min bil med m46 kasse, og kassa tålte det helt til trykkplata knakk i tre biter. Bytta til vanlig turbo clutch nå og det funker det veldig fint, den er bremsa til 215hk på hjula, så det skal vel gå bra det:) Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Så lenge du ikke begynner å clutche den, hvis du skal spinne etc, så holder det fint :) hvis du må clutch'e ut bilen for å få den til å spinne med 210 hk, kan du ikke kjøre bil! ligger grisbreit med min 136 hk lt på asfalt, og da har du sikkert 100nm mer å gå på... Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 hvis du må clutch'e ut bilen for å få den til å spinne med 210 hk, kan du ikke kjøre bil!ligger grisbreit med min 136 hk lt på asfalt, og da har du sikkert 100nm mer å gå på... Hvis man har litt treig spool-up, og leker på en liten plass, kan det være greit å clutche.. :ass: Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 hvis du må clutch'e ut bilen for å få den til å spinne med 210 hk, kan du ikke kjøre bil!ligger grisbreit med min 136 hk lt på asfalt, og da har du sikkert 100nm mer å gå på... sier jo seg selv når du kjører med den lille homsevifta som er i full snurr bare du slepper en feit fis på'n! ;) verre med litt større vifte vettu, må ha mer eksos før ting skjer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Noen som vet hvor mye en m46 clutchen i 940 turbo tåler av hester og nm Kjører std turbo-trykkplate på min FT jeg, og funker som snus det, sammen med 850-lamell på Enkeltmasse-svinghjul. nå passer vel ikke et M46-clutchkit til din 940... siden du har M90, med tilhørende dobbeltmasse-svinghjul etz. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Hvis man har litt treig spool-up, og leker på en liten plass, kan det være greit å clutche.. :ass:[/quote ev.t finne seg en større plass.... den lille homsevifta duger jo fint den, men istedet for å tyne gatebilene sine rundt i trafikken er det kanskje en ide å kjøpe seg en volvo orginalcup bil og få kjørt fra seg der? der lærer man noe som kalles scandinavian flick på rallyspråket, eller kontrastyring på norsk. med passe fart, kontrastyring og litt pedalbruk slipper nesten hva som helst på asfalten. så slipper man å ha maks turtall, cløtching, brente lameller og manglende gir... Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Kjører std turbo-trykkplate på min FT jeg, og funker som snus det, sammen med 850-lamell på Enkeltmasse-svinghjul. nå passer vel ikke et M46-clutchkit til din 940... siden du har M90, med tilhørende dobbeltmasse-svinghjul etz. Skal bytte ut dobbeltmassesvinghjulet og sette på m46 turbo trykkplate med en disel lamell fra en 1996 mod med m90.Som har riktig antal splines Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.