Gå til innhold

Noen kjappe spørsmål, bla Pioneer DEH-P88RS

Ranger emnet


Woundz

Anbefalte innlegg

Hei, har gått til innkjøp av ny bilstereo..

Jeg har kjøpt følgende deler..

 

-Pioneer DEH-P88RS Reference

-Audison LrX 4.5 forsterker

-Focal Polyglass 165v2 komp sett i dørene foran

-Focal Polyglass K33V2 sub

-Adapter til dørene

 

1. Man bør trekke egen jordkabel fra spilleren har jeg forstått? Hvor anbefaler dere å trekke den da feks?

2. Da jeg skrur av bilen(spilleren) så går det dekselet ned og piper noen ganger, og så går den tilbake i vanlig posisjon(eter 20sek kanskje) Er dette normalt?

3. Bak på spilleren så er det Low\subwoofer - mid - og high pass greier til signalkabler.. Bør jeg trekke to signalkabler da? For er 4kanals forsterker, og denne skal jeg kjøre komp sett og subben på..

4.Har koplet til spilleren og da tenninga står på så viser displayet ca. 12v, og da jeg starter bilen viser den opptil 14.1v, er det vanlig?

5. Noen som har montert komp sett i Golf IV\Bora før? Orginale høyttalerne er poppet fast, bare å borre istykker disse og montere inn i "hullet"?

 

Takker for alle svar.. :)

 

Mvh, Kim :)

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. ikke nørdvendig med kan gjøres du trenger ikke trekke den langt men til blankt metall. Jeg har ike trekt ny jording til min spiller og jeg har ikke problemer med det.

 

2. -

3. Høres sånn ut ja.

 

4.Denne spenningen er vanlig driftspenning =) den er helt super.

 

5. -

- 01 Passat 2.5 TDI 4 motion

X 00 Bora 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Hm, jeg har to stk signalkabler, men den ene skulle iallefall være "trippelskjermet"(200,- for 5m) og den andre er vel GAS mener jeg.. Burde jeg dra til en bilstereobutikk og få tak i "skikkelige" signalkabler isteden? Eller vil de kanskje være "bra" nok de jeg har? Han i butikken påsto de var godt skjermet, men var ikkeno kjent merke og sånn da..

Trenger egentlig alt av tips angående montering,bygging av kasse osv.. ;)

 

Mvh, Kim

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trekk ny jording til spiller :) den som ligger orgianlt er for lang og for tynn i forhold til spillerens egenskaper. Og jo bedre strøm, jo bedre lyd :)

Kjøp en joringskabel som er minst like tykk som den som går ut av spilleren og legg den opp til et punkt som er pusset helt reint for lakk :)

 

Stagen: P88RS har ikke joring eller strøm i iso-kontakten så det er faktisk beregnet at man skal legge opp egen kabel her :)

 

 

Til spørsmål 2:

Da trekker du en kabel fra sub-utgang og til Rear på forsterkeren (denne pleier å være beregnet for basser i henhold til innstillings muligheter osv.)

også en kabel fra den signalutgangen som gir mid og high hvis det er der. Lenge siden jeg hadde ut min, så husker ikke helt hvordan dette var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trekk ny jording til spiller :) den som ligger orgianlt er for lang og for tynn i forhold til spillerens egenskaper. Og jo bedre strøm, jo bedre lyd :)

Kjøp en joringskabel som er minst like tykk som den som går ut av spilleren og legg den opp til et punkt som er pusset helt reint for lakk :)

 

Stagen: P88RS har ikke joring eller strøm i iso-kontakten så det er faktisk beregnet at man skal legge opp egen kabel her :)

 

 

Til spørsmål 2:

Da trekker du en kabel fra sub-utgang og til Rear på forsterkeren (denne pleier å være beregnet for basser i henhold til innstillings muligheter osv.)

også en kabel fra den signalutgangen som gir mid og high hvis det er der. Lenge siden jeg hadde ut min, så husker ikke helt hvordan dette var ;)

 

Hm, spm 2, du mener at jeg skal trekke en vanlig(?) kabel fra sub-utgang(fra spiller?) og til forsterkern?

 

Men jeg skal vel trekke to signalkabler, en til mid\high rear, og en til low\sub vel?

 

Mvh, Kim

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spm2: dette er vel pga. at det er meningen du skal ta av displayet får hver gang du forlater bilen, denne innstillingen kan du endre ved og skru av spilleren og holde inn source-knappen(tror det var denne, hvis ikke er det den du går inn på lydinnstillingene med) også står det noe om det dær som du kan skru av, sjekk manualen, står bra forklart dær.

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, spm 2, du mener at jeg skal trekke en vanlig(?) kabel fra sub-utgang(fra spiller?) og til forsterkern?

 

Men jeg skal vel trekke to signalkabler, en til mid\high rear, og en til low\sub vel?

 

Mvh, Kim

 

Mente spm 3 ja ;)

En kabel fra low/sub på spilleren til REAR på forsterkeren.

En kabel fra mid/high på spilleren til FRONT på forsterkeren.

 

Hvorfor gjøre det så vanskelig spør jeg meg selv om innimellom :P

 

For å komme inn på den menyen som codegen prater om så holder du inne den høyre "joystikken" når spilleren av avslått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk for hjelpa :)

 

Litt usikker på åssen jeg skal ha det i bagasjerrommet enda, om jeg skal felle elementet ned i brønnen eller bygge meg kasse..

Noen som har vært borti Focal K33V2 suben før?

Tenkte å gå for lukket kasse..

 

Mvh, Kim

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg lurer jeg på om noen vet hvor stort volum jeg skal ha på en Focal 33V2 sub? Har tenkt til å støpe meg en form i hjulbrønnen, men vet ikke helt hvor "stort\lite" volum jeg trenger :/

 

Denne subben her:

http://www.focal.tm.fr/car/en/polyglass/33v2.htm

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår