Gå til innhold

trenger littt hjelp til frontsettvalg

Ranger emnet

Zeus

Anbefalte innlegg

Hei

Som dere ser i overskriften trenger jeg noen synspungter og hjelp til å velge rett frontsett og forsterker

etter å ha lest og sett en del på nettet har jeg kommet fram til at dette kan være et oppsett som passer meg bra:

forsterker:

dynabel BF1502

Frontsett:

Focal 165v1

Sub kommer etter hvert

Høres dette ut som et fornuftig valg ?

Jeg er ute etter god lyd som passer til det meste.

anlegget skal inn i en golf 4 hvis det hjelper

Zeus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noe forskjell på kvalitet o.s.v på disse.

En forskjell er ihvertfall at Dynabel forsterkeren er en 2-kanaler, mens Saga forsterkeren er en 4-kanaler da.

Men ser ut til at Saga forsterkeren kan brokobles slik at den kan gi 2x160 watt til frontsettet ditt, som blir noe samme som dynabel forsterkeren som gir 2x150 watt.

Dette er da i 4 ohm.

Står ikke noe plass hvor stor motstanden i det frontsettet er, så gjetter blindt at det sikkert er det da. :p

Men tror du bør få tips av noen som er litt mer erfaren også, da jeg kan regnes som mindre erfaren. ;)

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du planer om mtp oppgradering av anlegg senere ?

skal du kun ha front og sub, eller skal du eventuellt hva høytalere bak også ?

Hvis du skal oppgradere til alt senere, anbefaler jeg deg å kjøpe en 4 kanelers nå, der du kan brokoble 2 av disse til en sub nå.

Senere når/hvis du skal sette inn høytalere bak, kan du eventuelt kjøpe en mono-sak til sub'ene da, og koble resten på 4 kanaleren!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider