vagi1 Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Hei Når jeg prøver å starte den tenner den ikke, den bare drar på starteren. Den prøver ikke å tenne engang.. Noen som vet hva problemet kan være ? Golf 3, 96mod, 1.6l, bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Den kan være så mangt.. Ta av bensinslangen som kommer fra pumpa, stikk den i en tom flaske.. Så kan du dra den på starteren, hvis det nå ikke kommer bensin ut så er bensinpumpereleèt ditt eller sikringen ødelagt, eller i verste fall pumpa.. Videre blir det å skru av plugg nr.1, stikke den i plugghetta, legge pluggen mot toppen og få noen til å vri på starteren, blir det gnist eller ikke? Osv.. Skader deg heller ikke å søke før du poster, har en følelse av at jeg har svart på dette ivertfall 5ganger før...:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagi1 Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Har sjekket litt nå, det er bensin frem til motoren, men det er ikke strøm på ledningene frem til fordeleren :S Kan hende det er releet der ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Tenningsmodulen er en svakhet på golf3, sett på en testlampe(koster under 100kr) mellom kablen fra tenningsmodulen og fordeler eller ta av kablen ved fordeleren og holdt den inn til noe metall og sjekk om du får gnist. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagi1 Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 får ikke gnist... Har målt kabelen fra coilen til fordeleren og den er hel, da er vel feilen i coilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Mest sannsynlig ja, men sjekk om du får bensin til motoren, får du det og du ikke får strøm fra coil så er den høyst sannsynlig gåen. Hadde samme symptomene når min coil tok kvelden. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 har du strøm frem til tenningsmodulen? hvis ikke sjekk sikring og rele(?).. hvis du har strøm frem vil jeg tro det er tenningsmodulen eller coilen din som har tatt kvelden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Coil\tenningsmodul er en enhet på golf3, hvertfall på min. Får ikke kjøpt de to hver for seg orginalt, muligens på mekonomen. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 coil og tenningsmodul er ikke en enhet, men det ser sånn ut.. de er bare montert sammen med skruer og de selges separat.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagi1 Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Fant feilen, det var coilen.. Byttet den og bilen starta momentant. Kjøpte original til 1700,- dyrt, men bilen går.. takk for all hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 bare til opplysning til andre selger mekonomen og bilxtra uoriginale coiler.. ga ca 500 for ny til min på bilxtra.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg