chrizz_g Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Heisann godtfolk. Jeg klarte det mesterstykket å rive girkassa mi på tirsdag. Det er en M46, bilen er 740 Turbo Stv. Men, jeg fikk tak i en M46 fra en 240 idag. Også lurer jeg på, hva må moddes for at den skal passe? Regner med jeg må flytte over clutchhuset, og utløsermekanismen, siden det er hydraulisk på 740. Men, er det noe mer? Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 hvis det er original turbo bil du har så står det M46P kasse i den. Dvs, forsterket M46 for turbobiler. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 girkassen skal vel væra heilt lik...d med at den kan væra forsterka kan jo ikkje ha noke med fester å gjør. sikker på at d er hydraulisk clutch overføring på 740 enn din? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 girkassen skal vel væra heilt lik...d med at den kan væra forsterka kan jo ikkje ha noke med fester å gjør. sikker på at d er hydraulisk clutch overføring på 740 enn din? akslingen gjennom girkassen og noe slikt som er forsterket på M46P. Tykkere. Festene skal være like.. er jo like kasser utenpå og generellt sett inni også (Turbo kassene). Var hydraulisk kløtsj originalt på 740 ? Trodde det var helst de høyere klassene som 260 og 760 som hadde dette,,, Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Du må vertfall bytte det staget som går bak til girspaken..en kasse jeg hadde var forskjellig feste til mellomaksling og..men vist du har gamle kassen så kan du jo bare bruke deler fra den:) Og så må du skjære ut hakket til svinghjulssensoren vist det ikke er der fra før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 akslingen gjennom girkassen og noe slikt som er forsterket på M46P. Tykkere.Festene skal være like.. er jo like kasser utenpå og generellt sett inni også (Turbo kassene). Var hydraulisk kløtsj originalt på 740 ? Trodde det var helst de høyere klassene som 260 og 760 som hadde dette,,, Forskjellen er at det er aluhus og 'feitere' overdrive. 740 GLT ble levert med hydraulisk clutch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg