fsl Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 kompis av meg har 86 mod og den har snute.. hmm Da er det en GLT...men i hovedsak så ble det halvsnute i 86 :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Som nevnt,. sjekk rust.. Men som ved kjøp av alle biler, sjekk det elektriske Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Jeg vil av god erfaring annbefale en av de nyere! Da 89+ kjører 90mod selv med f motor og LH2.4 ledningsnett og er strålende fornøyd med dette. Det tikker og går til krampa tar deg! Ville sjekket for rust rundt bakrute, i dører, se etter slædde-bulker eller bulker generelt på bakskjermer. Dette MÅ rettes eller sveises ettersom de ikke kan skrus av, som stort sett alt annet. Dermed mye mer jobb å fikse opp. En volvo-motor ska tikke litt, men ikke alt for mye og å generelt høre på motoren om den går greit sier gjerne en del om tilstanden. Kjør i dumper og humper of hør etter lyder, både i forr- og bak-aksling. Hør om girkasse skraper! I nedoverbakke i litt fart (ikke mye selvsagt) så settes girkasse i 1. gir, hopper den ut er girkassa sliten og du vil sikkert få avslag på bilen for man kan fortsatt kjøre mange mil med samme kasse ;) Husk at alt teller... Jeg kjøpte med 18 års bil og tenkte det at "Dette er da ikke noe problem å fikse så det må jeg da få tatt fort." Rusta er der fortsatt og leppa er enda ikke festa! :P Ting tar en del lenger tid når man heller vill kjøre enn å skru og om man ikke har annen bil tar det enda lenger tid ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Da er det en GLT...men i hovedsak så ble det halvsnute i 86 :) Den eldre typen "høy front" skal ikke finnes på 86-modellen originalt, heller ikke GLT. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Den eldre typen "høy front" skal ikke finnes på 86-modellen originalt, heller ikke GLT. Men det gjør den...er nok overliggere. :) Har sett 86 GLTer med halvsnute også. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 At det er solgt 85-modeller registrert i 86 er selvfølgelig høyst sannsynlig, altså "overliggere". Men det store spørsmålet blir jo om den gamle typen panser og grill har vært levert på 86-modeller, altså sammen med blant annet de svarte greiene nederst på sidene og den nye typen bagasjelokk. Og hvordan skulle dette bli i forhold til metallet mellom panseret og frontruten? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Da er det en GLT...men i hovedsak så ble det halvsnute i 86 :) er vanli GL medn b230A motor og som jeg har fårstådd så er GLT 16 v? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 er vanli GL medn b230A motor og som jeg har fårstådd så er GLT 16 v? Nei, GLT er som regel B23E og sikkert B230E på nyere GLT. 740/940 GLT er vanligvis 16V. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg