Gå til innhold

Basskasse bak i golfen.

Ranger emnet


kiddiboy

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg vurderer å slenge ut reservehjulet og snekkre meg et "basskassegulv". Dvs at jeg kjøper meg en feit mdf plate, sager den til så den dekker hele gulvet bak i golfen kant i kant og feller ned basselementet mitt. Vil dette kunne gå, eller blir jeg nødt til å lage en egen kasse som passer nedi hjulbrønnen under gulvet? Hadde håpet å unngå dette siden jeg da må frem med glassfibern og polyester.

Noen tips og råd? Jeg kan jo bare teste å se hvordan det blir da, men greit å få noen forslag før man gjørmer det til.

 

:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det beste å bygge egen kasse som passer nedi hjulbrønnen baki der.. Du vil ikke få det til å fungere bra med å bare felle inn et element i "gulvet".

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en klassisk løsning i golf! Jeg vill laget ei 6/8 kanta kasse som såvidt gikk nedi brønna, saget et lite hull i bunnen, sånn at du kan tre den nedpå gjengestanga der, sage ned den litt og feste den. Deretter lage "øverveggen" over hele gulvet med hull og greier i.

 

Tenker vel hjulbrønna vil romme ei passende kasse viss du bruker tett kasse :)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått laget gulvplata og fått montert opp sub og forsterker. Ingen demping eller kasse til suben på undersiden. Den henger helt åpent. Den spiller forsåvidt ganske greit synes jeg , er ikke så kresen , men lyden er litt "metallisk" synes jeg. Når jeg får lagt ned noen asfaltplater vil lyden bli bedre da? Bør jeg forme til en kasse så suben blir 100% lukket? Nå er jo ikke utstyret mitt noe sinnsyke greier akuratt, men det spilte ganske greit i kassa som fulgte med.

Bibliotek.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville gjort, og har gjort tidligere er å lage en liten ramme under den plata du har lagt der nå. Så legger du demping og alufolie rundt hele hjulbrönnen.

Så stöper du med glassfiber rundt nedi hjulbrönnen som du fester til den ramma du har laga.

Så skrur du plata di oppå der igjen.

Da kan du justere volumet på kassa med hvor höy du lager ramma, og du har plass under kassa til å tre kabler så ingenting synes!

 

(grunnen til alufolie er at kassa ikke skal sette seg fast i isoleringen. Kan også bruke annet materiale her også, men jeg synes alufolie er bra)

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor mye jeg brukte sist jeg laga det (er noen år siden nå).

Ta kontakt med installbay og hör der. Alltid hyggelige og behjelpelig.

PS! Styr unna biltema glassfiberen! Du får det du betaler for!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt igang med å støpe kassa nå. Sterke saker dette polyester greiene. Måtte kjøpe meg en god gass/vernemaske så jeg ikke blir hjerneskada av alle løsemidlene. Fikk bare lagt på 1 lag på fleecen idag, men imorgen smører jeg på resten til det er ferdig med glassfiber armering. Gleder meg til å se og vise sluttresultatet. Tror dette blir bra. Kanskje jeg skal få tatt noen bilder imorgen også. Setter kamera til lading inatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår