vwolkswvagen Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Heisann Har i motsetning til de fleste andre problemer med for mye strøm. Altså for høy spennning. Har en golf III 93 mod. Har nylig kjøpt denne, forrige eier sa at dynamo var nylig skiftet. Det er en Bosch 70A. Forrige batteriet kokte og har målt strømmen nå den er på idle 14 volt men går opp til 19 når jeg starter bilen. Er det noe på dynamoen som må justeres eller byttes? Eller er det laderegulator? Hvor sitter denne? Inni dynamoen? Er forholdsvis nybegynner på mekking, kan jeg gjøre dette selv eller må jeg sette det bort? Takknemlig for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Kanskje ikke den regulatorn er helt god... koster ikke mange kronene for en ny. Også er ikke strøm og spenning det samme....volt er spenning vettu. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 få tak i en anen dynamo,likerettingsdiodene som har tatt kvelden.. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Jeg holder en stor bukseknapp på regulatoren din.. Har vært borti samme greiene, da var det den som tullet.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 kan enkelt bare være dynamoen og. skifta dynamo på en skoda felicia og den ladet 18 volt på tomgang. ny dynamo og problemet var fikset. men hvis den er helt ny, fikk du ikke med kvittering? Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwolkswvagen Skrevet April 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Takker for respons Da har jeg endelig fått normal spenning og subwooferen slår seg ikke lenger av og batteriet trives mye bedre ;) Det var regulatoren inni dynamoen som var slitt ut. Måtte faktisk punge ut med 650 kr for en ny en, mens noen andre modeller slipper unna med 150 kr, jaja det var forholdsvis enkelt og bytte. Får bare håpe dynamoen ikke gir seg med det første for da ble jobben litt forgjeves... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Regner med du bytta børster med det samme? Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Regner med du bytta børster med det samme? Sitter stort sett i samma uniten som regulatorn Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Det varierer, derfor håper jeg dette ble byttet i samme slengen. Da burde dynamoen holde i årevis fremover :) Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg