Gå til innhold

Aircondition-Verksted?

Ranger emnet


EIO

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er det noen som vet om et verskted på østlandet som er gode på aircondition? Møller koster så utrolig mye uten at de gjør noe.

Har fått noen tips men husker ikke hva de verkstedene het...

 

Har en sterk mistanke om at det er noe vitalt galt med AC'en i bilen min. Det hjalp ikke å fylle på gass, og ta trykktester av systemet. Ingen lekkasjer i systemet og kompressoren går, (men ikke sikkert at den virker). Ser litt for meg at det kan bli dyre deler, så vil spare mest mulig på verksted-timene.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er spørsmålet mitt; Er det testet at det ikke er tett i systemet? greit at kompressoren går, men gjør den virkelig det den skal gjøre?

Er ikke helt sikker på hvor gode verkstedene er, for de ringer rett som det er til oss på jobben, og vi må se på det med manuelt utstyr.

Har du en tur oppover i mjøsdistriktet i løpet av våren, kan jeg hjelpe deg med diagnose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

Det ble tatt en diagnose-test på anlegget, samtidig som de fyllte på ny gass. Testen viste at anlegget var tett.

 

Det han på verkstedet sa var at kompressoren kunne være ødelagt fordi den manglet olje, (var ikke noe olje igjen på den). Men han kunne ikke si noe mere, da måtte man fysisk inn å sjekke anlegget nærmere, og det hadde ikke det verkstedet kunnskap til. Han ga meg et navn på et verksted som kunne ordne det, men jeg husker ikke navnet.

 

Der hvor du jobber, kan dere finne ut nøyaktig hva som er galt der?

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De koblet anlegget til en maskin, som fyllte på gass og tok trykktester. Og den maskinen sa at anlegget var tett. Ikke sikkert at det er det men...

 

Holder verkstedet der du jobber til på Lillehammer? Kunne jo tatt meg en tur, må bare bli ferdig med noe på skolen først. Kanskje om en måneds tid.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, blir ikke kaldt. Når kompressoren er på så er det kun en temperatur på luften som kommer ut, lunket.

 

Uten kompressoren virker det som et vanlig varmeanlegg, uten AC.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber kun med kjøl/frys og stasjonær ac. Men har utstyr for bil, så jeg kan ta det privat. Ofte så er det kun en ting som er galt, og ikke to;) det er tett, sier de.. men om det er tett, så vil du se om kompressoren er i orden. Setter en finger på kompressoren din. Men kan godt se på den hvis du tar en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår