Gå til innhold

Lakkode

Ranger emnet


vw-Power

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen her vet lakkoden på en del nye lastebiler, fargen er mere sånn rød/bronsje..

Skal se om jeg finner bilde

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vemservice.se/0351178.htm

ves det va denna fargen du tenkte på så har den

2502 RED GURNARD METALLIC

 

vis det ikke e den fargen du meine så hold det med reg nr på bilen med riktig farge må vær fra norden så kan jeg hjelpe med farge kode

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei to siste du linket til der vw-Power, er nok ganske røde i virkeligheten, vil ikke anbefale deg å velge farge utifra et bilde du ser på data, eller i blader for den saks skyld, da kommer du garantert til å bli skuffet når du får den på bilen.

 

Hadde en som kom på verkstedet mitt med et blad å skulle ha samme farge som en lastebil i det bladet, jeg kontaktet eieren av lastebilen og fikk lakk kode av han, lakket bilen og når han kom og skulle se, så var den fargen helt annen enn det som viste i bladet, og den fargen likte han ikke.

 

Det beste er stikke innom en truckstop å studere biler som er innom, og notere reg #, evt å stikke innom et lakkversted for buss og lastebil og se i fargekartene dei har der, og endel av dei originale lastebil fagene korresponderer med RAL farger

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei to siste du linket til der vw-Power, er nok ganske røde i virkeligheten, vil ikke anbefale deg å velge farge utifra et bilde du ser på data, eller i blader for den saks skyld, da kommer du garantert til å bli skuffet når du får den på bilen.

 

Hadde en som kom på verkstedet mitt med et blad å skulle ha samme farge som en lastebil i det bladet, jeg kontaktet eieren av lastebilen og fikk lakk kode av han, lakket bilen og når han kom og skulle se, så var den fargen helt annen enn det som viste i bladet, og den fargen likte han ikke.

 

Det beste er stikke innom en truckstop å studere biler som er innom, og notere reg #, evt å stikke innom et lakkversted for buss og lastebil og se i fargekartene dei har der, og endel av dei originale lastebil fagene korresponderer med RAL farger

 

jo! Vet det er vanskelig ut i fra bilder. Enig i at det er mere rødskjær i visse vinkler/sollys ja.

Jeg har sett mange av de lastebilene der på veiene, veldig fin farge.

Tenkte jeg skulle bytte til den fargen på en bil i løpet av sommer'n

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kanskje litt seint ute nå, men...

 

Plogbil Volvo FH16

ves det va denna fargen du tenkte på så har den

2502 RED GURNARD METALLIC

 

vis det ikke e den fargen du meine så hold det med reg nr på bilen med riktig farge må vær fra norden så kan jeg hjelpe med farge kode

 

når det gjelder 2502RED, så eksisterer den kun i envirobase.... du får den ikke på sprayboks eller som flikkepenn... Der har den nemlig blitt erstattet av 3501, som er litt mørkere... Vil derfor ikke anbefale å lakke en bil i denne fargen, da det ikke vil bli noe pent ved flikking...

 

vw-power: Jeg har en oversikt over de forskellige lakkodene til Volvo lastebil som pdf fil... kan sende deg denne om ønskelig :) Men det må bli ca neste uke, da den er på jobb-maskina :p

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår