Gå til innhold

Odin: Volvo Duett 1967

Ranger emnet


Odin

Anbefalte innlegg

Tia er kommet! Endelig har jeg kommet igang med restaureringa av Duetten min! Det er en 1967 mod P210. Det er en veldig bra bil, litte rust, men det er mye dårlig arbe som er gjort tidligere på den!

Jeg skal bytte bakaksel og fram aksel så jeg får skive bremser og ei annen utveksling på bakakselen, den er veldig sterk men å kjøre over 60 km føles som å ta helt av!

Motorn er veldig bra, det er en b-20. Skal sette inn en k-kam.

Ramma går til sandblåsing så snart jeg finner noen som gjør det til en overkommelig pris. (og så fort jeg får av boltene som Gammle Erik har skrudd fast!)

Dette er et langtidsprosjekt som må tas etter lommboka og pent vær! Jeg er veldig usikker på fargen jeg skal lakke den i , men muligheten for matt kremfarge og matt klar lakk er veldig stor!

 

VolvoDuett.jpg?t=1176065505

 

P3280031.jpg?t=1176065648

 

B20a.jpg?t=1176065796

 

P3270021.jpg?t=1176065895

 

P3270023.jpg?t=1176065954

 

P3270022.jpg?t=1176066045

1967 Volvo duett P210

1990 Volvo 240 gl stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I dag så ble endelig "hytta" på Duetten løfta av! Deilig! Hadde store problemer med å få løsna boltene som holdt hytta på ramma, noen var sveisa fast og noen gikk bare rundt, selvfølgelig på steder som det er vrient å komme til med en vinkelsliper! Men nå er den ihvertfall av og jeg kan gå videre. Neste steg er å få skrudd av alt sånn at jeg får sandblåst ramma og akslingane. Noen som har forslag til hva slags maling jeg skal bruke på ramma? Tenkte på et lag med grunning og så Hammerhite egentlig!

 

P5120022.jpg

 

P5120021.jpg

1967 Volvo duett P210

1990 Volvo 240 gl stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt, skal den bli helt 100% orginal? Eller skal du fabrikere og mikse litt med interiøret?

 

 

Tenkte vel å ikke gjøre så altfor mye rart, men etter min smak!

Senke den litt kansje, planen er å ivertfall bytte til skivebremser! Viktig å ikke overdrive synes jeg. Innteriøret skal få litt juling, Støy demping er noe jeg må gjøre, det bråker som pokker inni der!

1967 Volvo duett P210

1990 Volvo 240 gl stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår