Potet-R Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Har en Audi Coupe quattro 20v, 1991 mod. Var så vidt utom veien her en dag, satte meg fast i grøfta. Bilen fikk seg en støyt, men ingen bulker/ ble ikke kast i hjul osv. Så når jeg skulle slå inn sperra, lyste ikke det grønne lyset på bakakslingen, og abs lampa i dasjbordet lyste heller ikke. Men den gule trekanten på diff knappen lyser, og slår seg av i over 25km/t. Så når jeg var på veien igjen, virka det som sperra funka, for den satte seg veldig godt når jeg ga på ifra stillestående, slik gjør den ikke uten sperre. Hva kan det være, bare at grønnpæra på bakakslingen har gått så den abs pæra i dasjen også ikke fungerer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plimp Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Mulig det.. Prøv å sjekk? Siter Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod *Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt* *Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( ) *Audi 80 1,8S 88mod (spiker) *Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potet-R Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Var ikke det. Tror det er vakumslangen som slår inn sperra som har falt av. Står jo på diff. klokka, så har sikkert falt av når jeg var ute i dyp- snøen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 låner tråden litt.. Hvorfor er diff sperren så vrien å få på ? er det noe jeg gjør feil ? Må jeg ha den i gir,å kjøre framover | ha den i gir å trø inn clutchen før jeg trykker ? Har problemer med at jeg kan sitte å trykke i evigheter før den endelig skrur seg på.. :hvaskjera Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Skal ikke være noe problem å koble inn bakdiffen så lenge du står i ro, eller kjører "rolig" rett frem under 25kmt. Poenget er vel at bakhjulene bør ha lik hastighet. Kan jo være lekkasje i slangene dine som gjør at den er ekkel og koble inn feks. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potet-R Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 var en vakumslange under baksetet som har falt av;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 låner tråden litt.. Hvorfor er diff sperren så vrien å få på ? er det noe jeg gjør feil ? Må jeg ha den i gir,å kjøre framover | ha den i gir å trø inn clutchen før jeg trykker ? Har problemer med at jeg kan sitte å trykke i evigheter før den endelig skrur seg på.. :hvaskjera fant ut at det var lettere å få på diff med lite pådrag også trø inn clutchen så den ruller.. Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potet-R Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 skal da ikke være slik? Min slår seg på tvert jeg trykker ned knappen. For å få den av må jeg jokke litt tilbake da men. Kan være lurt å smøre opp den arma som setter inn sperrebolten i diffen. Enkelt og komme til fra under bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg