chrizz_g Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Heisann godtfolk. Da var det dags for at jeg også skulle lage en tråd om min bil. :) Kjøpte den for 15.000,- Bilen er en orginal Volvo 740 Turbo, men den er i ganske dårlig stand. - Motoren gikk ikke. - Var ikke skilt. - Generelt masse småplukk. Har gitt den en grundig innvendig vask, samt støvsugd, og vaska utvendig. Har selvfølgelig vært på Biltema og henta meg en Haynes bok, og da tok jeg like greit med meg to ruller med sotefilm, tåkelys, og nye pluggledninger. Bilen skal bli min førstebil, men først skal den gjøres helt clean. :) Det står montert AddOn foran, jeg tror jeg skal kjøpe til siden og bak også. Har en helt grei Pioneer spiller, og noen ræva Sony dørhøytalere. Frontsett kommer! I bagasjen ligger det en 2x 12" Rockford Fosgate som venter på forsterker. :) Ellers er det klare lamper rundt hele, den står på orginale 940 alufelger, med nye orginale fjører. Motormessig er det en B230FT, med følgende: - 2.5" rustfritt fra Turbo og ut. - TurboSX Dumpventil. - Høyeffektcoil fra Biltema. (Ja, jeg vet det. "haha") - K&N Konfilter. (Skal antageligvis byttes!) - Motronic'en var visstnok chip'et. Bilder fra salgsannonsen: Bilder jeg har tatt: Tåkelys! Baum må man ha. Grrrrrr-Sport! Dumpen skal VEKK! Matt skjerm. Polering neste. Bare å fyre på med kommentarer. :) Redigert 1 gang Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla tralla Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 jevli tøfft skilt da:)har nesten likt som deg:P ehh mene ser bra ut den bilen din.. eg ville ha lakkkert fangeren å add on i samme farge so bilen.... trur da hadde få fint;) Siter no turbo shit just real POWER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Gratulerer med Volvo :D Blir spennende å følge dette. For å være helt ærlig syns jeg kanskje du burde sette på originale grøftlys og kaste baumen. Men det er bare min mening :) Lykke til :volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet April 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 jalla tralla: Redigert innlegg? Jeg vet hva det stod der før! :D Vet ikke om jeg skal ha fronten sånn den er, eller ikke. Klarer ikke bestemme meg! Richard F: Begge mine orginale grøftelys var ødelagt (Les: Knust glass) så da ble det Biltema neste. ;) Baumen må man jo ha, man er jo litt harry. ;) Takker for alle svar. :) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 blir nokk bra dette:) du var ikke muligtvis i mysen distriktet å henta den bilen? Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
74016v Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Den så ganske strøken ut den der..fin bil hvilke planer har du for bilen?? Siter 740 B230A.."under oppbygging edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet April 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 blir nokk bra dette:) du var ikke muligtvis i mysen distriktet å henta den bilen? Tilfeldigvis. ;) Det er den bilen ja. :) Den så ganske strøken ut den der..fin bilhvilke planer har du for bilen?? Den ser nok bedre ut enn den er. ;) Jeg skal selvfølgelig fikse den helt opp, så kommer Eiker E1 felger, Bilstein B6, eller B8, har ikke bestemt meg, også Lesjöfors, såklart. Skal sote de bakerste rutene så fort som mulig. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
74016v Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Den ser nok bedre ut enn den er. ;) Jeg skal selvfølgelig fikse den helt opp, så kommer Eiker E1 felger, Bilstein B6, eller B8, har ikke bestemt meg, også Lesjöfors, såklart. Skal sote de bakerste rutene så fort som mulig. hva med bytte til b230ft motor da..Bra side for volvoparts http://www.pedersens-racing.no/bil/ Siter 740 B230A.."under oppbygging edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet April 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 hva med bytte til b230ft motor da..Bra side for volvoparts http://www.pedersens-racing.no/bil/ Det glemte jeg å si, det sitter allerede en 1992 B230FT i bilen! :D Dempere og fjører skal bestilles fra Pedersen ja. :) Noe mer jeg kan gjøre på bilen? Styling altså. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
74016v Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Det glemte jeg å si, det sitter allerede en 1992 B230FT i bilen! :D Dempere og fjører skal bestilles fra Pedersen ja. :) Noe mer jeg kan gjøre på bilen? Styling altså. vær så snill å ikke sett på styling.man skal ikke sminke en gris Siter 740 B230A.."under oppbygging edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet April 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 vær så snill å ikke sett på styling.man skal ikke sminke en gris Styling var kansje litt overdrevet i denne sammenheng, jeg tenkte mer på diskrè, utseendedetaljer. Som f.eks. AddOn, hvite blinkers, sot, Snowcap, etc. Men jeg har jo mye av dette allerede! :O Også er jeg forresten HELT enig med deg, man skal ikke style en Volvo. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
74016v Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 hvite blinkers er pent.jeg liker ikke add on men d er jo smak og behag. Siter 740 B230A.."under oppbygging edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Det glemte jeg å si, det sitter allerede en 1992 B230FT i bilen! :D Dempere og fjører skal bestilles fra Pedersen ja. :) Noe mer jeg kan gjøre på bilen? Styling altså. Hmm..Er det b230ft med motronic tenningssysten eller? Ser att det er luftmengdemålar som motronic, brukte på bilen din. B230ft har jo alltid komt orginalt med jetronic som har luftmassemålar. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
74016v Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 du kan ta vekk lykteviskerne å sparkle igjen hulla til de... Siter 740 B230A.."under oppbygging edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
74016v Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 430000 km ja...hvor langt er ft motoren gått Siter 740 B230A.."under oppbygging edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg